کد خبر: 167087 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 می 2018 - 14:31

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت :

توزیع رایگان نان در برخی مناطق رشت در ماه مبارک رمضان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: در ماه مبارک رمضان با نیت اجرای نیت موقوفات مربوط به این ماه در برخی مناطق رشت نان رایگان توزیع می‌شود.

به گزراش خوبان؛ حجت‌الاسلام‌ ‌والمسلمین حمیدرضا کریمی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: قتل عام مسلمان فلسطینی در کرانه باختری و غزه، امت اسلام را رنجیده خاطر کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به برگزاری “طریح ضیافت الهی” به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای نهمین سال متوالی گفت: این طرح با حضور ۱۲ مبلغ اعزامی از استان قم و ۷۰ مبلغ بومی در ۹۰ بقعه متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌شود.

کریمی با اشاره به ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب طرح “ضیافت الهی” تصریح کرد: برگزاری “خیمه‌های معرفت” یکی از طرح‌های در نظر گرفته شده است که بسیاری از مشکلات اجتماعی در آنجا حل می‌شود.

وی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت برپا شده در بقعه امامزاده هاشم(ع) در قالب طرح “آرامش بهاری” از ۵ طلاق مسلم جلوگیری کردند افزود: در حال حاضر خیمه‌های معرفت ماه مبارک رمضان در دو بقعه امامزاده هاشم(ع) و بقعه حضرت فاطمه اخری(س) برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه شهرستان رشت ابراز داشت: این طرح با حضور قاریان بین‌المللی و برتر استانی برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه به دستور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم امسال از مصلی رشت به بقعه خواهر‌ امام(س) انتقال پیدا کرده افزود: این مراسم هر روز از ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ برگزار شده و از شبکه‌‌های باران، رادیویی و ملی پخش می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه مراسم “خدیجه مادر امت” به‌مناسبت ایام وفات حضرت خدیجه(س) در بقاع متبرکه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: ویژه مراسم ایام رحلت امام خمینی(ره) که امسال با ماه رمضان تقارن پیدا کرده است در ۷۰ بقعه شهرستان رشت برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری افطاری‌های ساده اظهار داشت: امسال سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه، مساجد و پیاده‌راه فرهنگی شهرداری با ظرفیت ۵ هزار نفر برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه طرح “افطار تا سحر” همراه با مناجات‌خوانی و با محوریت دعاهای ‘افتتاح” و “ابوحمزه ثمالی” در ۵ بقعه شهرستان رشت برگزار می‌شود گفت: در برخی بقاع متبرکه شهرستان رشت مسابقات ورزشی برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی در نظر گرفته شده برای اجرا در بقاع متبرکه شهرستان رشت افزود: برپایی کرسی تفسیر قرآن کریم در ۳۰ بقعه و محفل انس با قرآن در ۱۰ مسجد شهرستان رشت از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه مراسمات لیالی قدر در ۹۰ بقعه شهرستان رشت و برپایی نماز جماعت در پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: در ۵ بخش این شهرستان محافل انس با قرآن برگزار می‌شود که بزرگترین آن در امامزاده حسن(ع) بخش خمام است.

کریمی با اشاره به برگزاری دو ویژه مراسم جشن با حضور هنرمندان و مبلغان دینی در ماه رمضان عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان با نیت اجرای نیت موقوفات مربوط به این ماه در برخی مناطق رشت نان رایگان توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/852

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads