کد خبر: 167052 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 می 2018 - 08:43

استاندار گیلان طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار شد؛

تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور

استاندار گیلان طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

به گزارش خوبان خبر ، مصطفی سالاری در این نامه چای را به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی معرفی نمود و اظهار داشت:تولید برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به ۶۰هزار خانوار چای کار شمال کشور است.

وی فعالیت ۱۸۰کارخانه چای در استان گیلان را رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و نمونه ای بارز از یک زنجیره ارزش میان بخش صنعت و کشاورزی خواند و افزود:اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سالجاری به دلیل افزایش قیمت سایر نهاده ها موجب نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام این مطلب که سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید بخشی از باغ های تخریب شده در سالهای گذشته را به چرخه تولید بازگردانده خاطرنشان نمود:عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر رکود در کشت این محصول،تغییر کاربری در این اراضی با ارزش را به دنبال دارد.

در سال۹۷ نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز “چای درجه یک “از چایکاران گیلان و مازندران دو هزار و ۷۲۹ ریال و “چای درجه ۲” یک هزار و ۵۲۸ ریال تعیین شده که افزایش آن به صورت میانگین کمتر از۴درصد نسبت به سال گذشته است.

انتهای پیام/521


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads