کد خبر: 166977 - تاریخ: چهارشنبه، 16 می 2018 - 09:35

معاون دادگستری گیلان:

مهاجرت ها تهدیدی برای تغییر فرهنگ و باورهای کهن گیلانیان است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تأکید کرد: امروز مهاجرت های بی رویه به استان به ویژه مناطق روستایی به تهدیدی برای تغییر فرهنگ و باورهای کهن گیلانیان تبدیل شده است.

به گزارش خوبان خبر ، احمد آقایی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان فومن ٬اظهار کرد: گیلان به دلیل وجود دو عامل در کشور دارای اهمیت بوده و هرساله شاهد حضور جمع زیادی از مردم برای بازدید از این استان است.

وی سبقه تاریخی و غنای فرهنگی گیلان و آموزه های و باورهای دینی و وجود مواهب طبیعی و تاریخی را از جمله این دلایل دانست و افزود: متاسفانه امروز به دلیل مهاجرت و ورود فرهنگ های مختلف به ویژه در روستاها شاهد ایجاد ناهنجاری های بسیار در سطح استان هستیم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وجود این ناهنجاری ها تهدید و آسیب برای تغییر باور و فرهنگ شهرها و روستاهای استان گیلان است، گفت: بی تقاوتی و کم کاری مسئولان در این حوزه سبب بروز آسیب های جدی تر در آینده خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و جنگل ها به عنوان سرمایه های الهی و ملی استان گیلان محسوب می شود، تصریح کرد: جنگل هیرکانی یکی از کهن ترین ونادرترین جنگل های جهان است که در استان گیلان قرار دارد و باید به نحو احسن از آن حفاظت شود.

آقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر مساحت این جنگل یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است، افزود: سهم استان گیلان از این میزان ۵۶۰ هزار هکتار می باشد که در گذشته بیش از این میزان بوده است.

وی با بیان اینکه درصد بیشتر تخریب های انجام شده در این جنگل ها براساس تصمیمات غلط مدیران و تقلید کورکورانه از تجربیات سایر کشورها است، ادامه داد: جنگل ها با اجرای بسیاری از طرح های تقلیدی نابود شده که برای جامعه انسانی ٬ جانوری و گیاهی تهدیدی جدی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ادامه مهاجرت به استان گیلان را از تهدیدات و آسیب های اجتماعی دانست و یادآورشد: در سایه اجرای برخی طرح ها زمین خواران ٬ قاچاقچیان و بسیاری از آسیب ها وارد استان شده و نسل جوان ٬ باور و فرهنگ های غنی گیلان را تهدید می کند.

وی با تأکید براینکه مدیران باید در حوزه وظایف خود چندین عامل را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: مردم داری، قانون مداری ، درنظر گرفتن منافع حاکمیتی، تعامل، اخلاق مداری از مهم ترین مواردی است که باید از سوی مدیران و مسئولان رعایت شود.

انتهای پیام/4616


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads