کد خبر: 16690 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 ژانویه 2013 - 16:21

تداوم انتشار تصاویر غیراخلاقی زنان بازیگر

خوبان خبر: ماجرای بی‌مبالاتی در انتشار عکس‌های غیر متعارف در فیس‌بوک و فضای مجازی، معضلی است که به درمان هر چه سریع تر نیاز دارد.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران‌، در طی هفته‌های اخیر انتشار تصاویر مستهجن و بدون حجاب عده معدودی از به اصطلاح بازیگران سینما و تلویزیون در مجالس و محیط‌های عمومی جدا از آنکه تأسف و تاثر را برانگیخت، گمانه زنی‌هایی را نیز در بین مخاطبین شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

این تصاویر که همگی در مناسبات عمومی و فضای غیر شخصی گرفته شده‌اند این ابهام را ایجاد می‌کند که گویا شخص یا اشخاص مورد نظر با نیت خاص و غیر مسئولانه‌ای که از قبل تصمیم گرفته شده باشد نسبت به انتشار آن اقدام می‌کنند. انتشار این تصاویر حتی با کوچکترین اعتراض ظاهری نیز از سوی این افراد واکنشی در پی نداشته است.

این افراد باید بدانند انتشار یک عکس به‌صورت عمومی در یک شبکه اجتماعی و یا وبلاگ، حریم خصوصی آنان محسوب نمی‌شود. چرا که در صورتی‌ که این عکس به‌ صورت خصوصی منتشر شده باشد، قابلیت مشاهده توسط دیگران را ندارد.

لزوم رعایت موازین شرعی و مناسبات فرهنگی در جامعه مسلمان کشورمان امری بدیهی است که به نظر می‌رسد عده معدودی از اشخاص کم تعهد مرتبط در فرهنگ سازی و هنر این مرز و بوم به آن بی توجهی می‌کنند و لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که نمایش عکس بی‌حجاب در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک ولو با بیننده محدود اشتباه و گناه است اما اشاعه آن در سایت‌های عمومی اینترنت توسط دیگران نیز اشتباه و گناهی بزرگتر است.

جدای این مساله این اقدام زمینه سوء استفاده کلاشان و بدخواهان را نیز از این جماعت براحتی فراهم می‌آورد. ساخت اکانت‌ها و پروفایل‌های تقلبی و جعل هویت اشخاص در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان نمونه‌ای از این گونه اقدامات بر شمرد که بارها باعث گرفتاری و دردسر برای آنان شده است.

در پایان باید به نقش مسئولان و نهادهای ناظر بر این مساله نیز اشاره‌ای داشت. حضور پررنگ‌تر و پیگیری مناسب‌تر این گونه ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی از سمت آنان و جلوگیری از انتشار چنین تصاویری می‌تواند کمک شایانی به حل این معضل فرهنگی در فضای مجازی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/48


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads