کد خبر: 166898 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 می 2018 - 08:50

افزایش سطح همکاری های تجاری،هدف اصلی حضور در منطقه آزاد انزلی است

معاون استاندار ساراتف روسیه،گفت:افزایش سطح همکاری های تجاری بین دو استان هدف اصلی حضور ما در منطقه آزاد انزلی است.

یه گزارش خوبان، آلکسی استرلینکف در نشست مشترک با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: افزایش سطح همکاری های تجاری بین دو استان ساراتف در روسیه و گیلان در ایران هدف اصلی حضور ما در منطقه آزاد انزلی است.

وی با اشاره به اینکه سال هاست با استان گیلان همکاری داریم،بیان کرد:معتقدیم تصمیم مان مبنی بر همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی رویکردی مناسب و موثر است.

آلکسی استرلینکف در ادامه با بیان اینکه هدف ما افزایش دوبرابری حجم مبادلات بین دو کشور در سالجاری است، خاطرنشان کرد:در مدت کوتاهی که در منطقه آزاد انزلی حضور داشتیم، مشاهده کردیم که پتانسیل بالایی برای همکاری های اقتصادی در این منطقه وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسیه افزود:مطمئنیم به زودی نه تنها در بخش صادرات محصولات کشاورزی بلکه می توانیم در دیگر بخش ها نیز ورود پیدا کنیم که این کار موجب توسعه اقتصادی در دو استان می گردد و سرمایه گذاری در تمام بخش ها ارتقا پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم ارتقای روابط ما با منطقه آزاد انزلی در سطح حاکمیتی بالا گرفته شده است،بیان کرد:قصد داریم با ارتقای سطح ارتباطاتمان از رقبای اروپایی پیشی بگیریم و شرکای تجاری مان را در ایران پیدا کنیم.

استرلینکف ادامه داد:در سال گذشته میزان مبادلات تجاری استان ساراتوف با ایران 26 میلیون دلار بود که در تلاشیم این میزان دو برابر شود.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن منطقه آزاد انزلی و برنامه ریزی ویژه برای افزایش مناسبات با این منطقه تاکید کرد:با توجه به ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در منطقه آزاد انزلی برای گسترش همکاری هایمان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی با این منطقه انگیزه لازم وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسیه تصریح کرد:ساراتوف یک منطقه اقتصادی و کشاورزی شناخته شده در روسیه است که در حوزه صنعتی نیز صنایع چند منظوره در این استان مستقر بوده و با دارا بودن 20 دانشگاه معتبر، از قطب های علمی روسیه محسوب می شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads