کد خبر: 166896 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 می 2018 - 08:48

عضو هیئت رئیسه مجلس:

مسئولان قاطعانه مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا بایستند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مسئولان باید هوشیارانه راه‌های نفوذ و سوءاستفاده دشمنان را سد کنند و با تکیه بر توانمندی‌ها و ذخایر ارزشمند داخلی قاطعانه مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بایستند.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ مسئولان باید هوشیارانه راه‌های نفوذ و سوءاستفاده دشمنان را سد کنند و با تکیه بر توانمندی‌ها و ذخایر ارزشمند داخلی قاطعانه مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بایستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس سیاست متوقف کردن ایران از مسیر توسعه را نیت واقعی دشمنان نظام اعلام کرد و بیان داشت:‌ امروز حفظ انسجام و اتحاد ملی و در پیش گرفتن برنامه‌هایی مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ماهیت آمریکایی‌ها را مسئله‌ای کاملاً واضح برای مردم ایران خواند و افزود:‌ ملت ایران ملتی انقلابی است که با پشتوانه ولایت فقیه نظام سراسر طاغوتی را سرنگون و به جای رژیم وابسته شاهنشاهی، نظام جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی کرد.

وی جمع شدن بساط آمریکایی‌ها از کشورمان را دلیل این کینه و عداوت آنان اعلام کرد و بیان داشت:‌ از آن تاریخ به بعد دولت‌های آمریکایی چه در خفا و چه به صورت آشکارا به مقابله و دشمنی به ملت ایران پرداختند و در این راه از هیچ هزینه و اقدام خرابکارانه‌ای فروگذار نکردند.

عباسی سیاست راهبردی آمریکایی‌ها را تضعیف حکومت‌های منطقه و جهان خواند و عنوان کرد:‌ تحت سیطره درآوردن حکومت‌ها و دولت‌ها از سوی آمریکایی‌ها به‌ویژه در منطقه خاورمیانه و جلوگیری از قدرت‌گیری آنان در عرصه‌های مختلف از سیاست‌های آمریکایی‌ها است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نظام جمهوری اسلامی را نامی مبتنی بر عدالت و مقام در برابر آمریکا دانست و تصریح کرد:‌ مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی پس از آن‌همه خیانت منافقان کوردل،‌ 8 سال دفاع مقدس و تحریم‌های رنگارنگ به ماهیت واقعی غربی‌ها به‌خوبی واقفند.

عضو هیئت رئیسه مجلس به هشدارهای خردمندانه مقام معظم رهبری در جریان مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ایشان ضمن بیان توصیه‌های ارزشمندشان به نظر جمعی دولت و مجلس احترام گذاشتند اما همواره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و اروپا را به مسئولان گوشزد می‌کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بستن راه‌های نفوذ دشمن را از ضروریات مهم می‌دانستند بیان داشت:‌ ایشان همواره خطاب به دولت و دستگاه دیپلماسی کشور ضرورت لحاظ کردن ضمانت‌های اجرایی را در توافقنامه نهایی مورد تأکید قرار می‌دادند.

وی عدم عقب نشینی از مواضع خصمانه و عدم حسن‌نیت لازم را جزء سیاست آمریکایی‌ها قبل و پس از امضاء توافقنامه برجام دانست و افزود:‌ آمریکایی‌ها همواره در این چند مدت دشمنی‌های خود را علیه دولت و ملت ایران تکرار کرده و بر خواسته‌های غیرقانونی خود تأکید داشتند.

عباسی به اذعان مدیر آژانس بین‌المللی ایران مبنی بر عملی شدن تمام تعهدات از سوی ایران اشاره کرد و گفت:‌ ایران در جریان مذاکرات تاکنون در تمامی صحنه‌ها و مواردی که مورد نظر آمریکایی‌ها و طرف‌های اروپایی قرار داشت عملکرد شفافی از خود نشان داده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس به یکی از دلایل تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت:‌ عدم انجام تعهدات توسط اروپایی‌ها و امتناع شرکت‌هایشان از بستن قرارداد باعث شد ضرورت خودکفایی اقتصادی بیشتر احساس شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توهین رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران را نشانه ضعف و حقارت خود ‌وی خواند و عنوان کرد:‌ مقام معظم رهبری پس از رفتار تحقیر‌آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت سرافراز ایران اسلامی در فرمایشات خود پاسخی قاطع و در خور شأن‌ به وی داد.

وی اتحاد و انسجام ملی قوای سه‌گانه و همه مسئولان کشور را در این شرایط کنونی بسیار خطیر و واجب دانست و تصریح کرد:‌ پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و رسیدن به افق و سند چشم‌انداز 1404 باید در اولویت‌ها و مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای تعالی جایگاه ایران اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads