کد خبر: 166860 - تاریخ: دوشنبه، 14 می 2018 - 14:07

استاندار گیلان:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری رونق فضای کسب و کار را تقویت می‌کند

استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در گیلان گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق فضای کسب و کار را تقویت کند.

به گزارش خوبان خبر ،مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه مشترک کمیته‌های سیما و منظر، تالاب، و بهره‌برداری اقتصادی از آب‌بندان‌ها که بیش از سه ساعت به طول انجامید با اشاره به توافق صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص اعطای تسهیلات به حوزه گردشگری با سود صفر درصد افزود: باتوجه به تأکیدات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از ظرفیت گردشگری، وجود آب ‌بندان‌ها در استان گیلان می‌تواند جذابیت بالایی برای ورود سرمایه‌گذاران داشته باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معیارها و الزامات سرمایه‌گذاری چند بعدی گردشگری از جمله سازه‌های شناور و ماهیگیری را مشخص تا در اجرای طرح‌ها در آب‌بندان‌ها رعایت تا خارج از چارچوب‌ها گام برداشته نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان به توافق صورت گرفته با سازمان راهداری درخصوص ساماندهی و نصب علائم جاده‌ای اشاره و خاطر نشان کرد: تسریع در اجرای این طرح به کاهش تصادفات، راهنمایی مردم و زیبایی جاده‌های استان کمک می کند.

وی افزود: بنیاد مسکن نیز در ورودی هر روستا باید با نصب تابلوها به معرفی مشخصات هر روستا بپردازد.

استاندار گیلان احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در جاده‌های استان را بسیار مهم و کاربردی ارزیابی کرد و اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها 400 مرکز بین راهی در گیلان می‌تواند ساخته شود که با احداث آن بسیاری از نیازهای مردم برطرف می‌شود.

وی بر ضرورت اجرای معماری سنتی گیلان در احداث مراکز بین راهی کوچک تأکید کرد و گفت: این مراکز می‌تواند نقطه پیشران فعالیت‌های دیگر موجود در روستا از جمله معرفی ظرفیت‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی باشد.

 سالاری با اشاره به سفرهای ایام نوروز خود به شهرستان‌ها و مشاهده زباله در کنار جاده‌ها گفت: با احداث مراکز بین راهی مشکل جمع‌‌آوری زباله در محدوده مشخصی توسط متولی این مراکز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/52163


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads