کد خبر: 166854 - تاریخ: دوشنبه، 14 می 2018 - 10:53

فرماندار شهرستان رشت:

سرانه فضای مطالعه در شهرستان رشت قابل و قبول نیست

فرماندار شهرستان رشت، سیدمحمد احمدی عصر یکشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، با بیان اینکه اهمیت کتاب خواندن بر همگان روشن است، اظهار کرد: سرانه فضای مطالعه در شهرستان رشت قابل دفاع و قبول نیست.

به گزارش خوبان خبر ، فرماندار شهرستان رشت، سیدمحمد احمدی عصر یکشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، با بیان اینکه اهمیت کتاب خواندن بر همگان روشن است، اظهار کرد: سرانه فضای مطالعه در شهرستان رشت قابل دفاع و قبول نیست.

فرماندار شهرستان رشت افزود: شهرستان رشت از نظر سرانه عضویت کتابخانه‌های رشت  جایگاه مطلوبی ندارد که این آمارها نشانه خوبی نیست.

احمدی با بیان اینکه در کمیته برنامه ریزی بر اساس نیاز، اعتبار لازم به دستگاه‌ها تخصیص می‌یابد، گفت: باید نهاد کتابخانه‌ها از ظرفیت سایر بخش‌ها بهره‌مند شود که این امر در سایه تعامل موفقیت حاصل می‌شود و در سایه تقابل کاری از پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به پرداخت بودجه نیم درصدی سهم شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها، بیان کرد: دستگاه‌ها باید در بحث کتاب و کتابخوانی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند، مدیریت و تفکر جهادی را عملیاتی کنند که این در سایه تعامل و گفت‌وگو محقق می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با انتقاد از هزینه کرد سهم نیم درصد شهرداری‌های شهرستان رشت در دیگر شهرستان‌ها، تصریح کرد: 12 نقطه آسیب پذیر در شهرستان رشت داریم، نهاد کتابخانه‌ها در این 12 نقطه چقدر کار فرهنگی انجام داده است؟! ما فقط نیامده‌ایم پل و جاده بسازیم بلکه فرهنگ هم بخش اجتناب ناپذیر جامعه است لذا باید در نقاط آسیب‌پذیر حضور فرهنگی نیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد کتاب و کتابخوانی باید دغدغه‌ای برای همگان شود و می‌توانید برای توسعه سرانه فضای کتابخانه‌ها از ظرفیت خیرین بهره مند شوید.

احمدی با تاکید به شهرداری‌های شهرستان رشت، گفت: شهرداری‌ها در پرداخت سهم نیم درصدی خود به نهاد کتابخانه‌ها دقت لازم را داشته باشند و همه ما آنچه که در قبال جوانان و مردم وظیفه داریم می بایست انجام دهیم.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: امسال علی رغم همه محدودیت‌ها دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته و تا پایان سال مالی 96 که 31 تیرماه سالجاری است، باید جذب شود.

وی با اشاره به کتابخانه مسکن مهر رشت، اضافه کرد: در سایت مسکن مهر رشت زمینی به رایگان جهت احداث کتابخانه عمومی در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار داده شد و همچنین 750 میلیون تومان هم اعتبار گذاشتیم تا هر چه زودتر این امر محقق شود.

انتهای پیام/163


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads