کد خبر: 166824 - تاریخ: دوشنبه، 14 می 2018 - 09:30

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت:

17 میلیون تومان در خمام برای توسعه کتاب و کتابخوانی هزینه شده است/اجرای طرح کتابخانه سیار در بخش خشکبیجار

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام شده میان منطقه آزاد انزلی و شهرداری رشت مقرر شده است که یک دستگاه اتوبوس برای اجرای طرح کتابخانه سیار در بخش خشکبیجار در اختیار این بخش گذاشته شود.

به گزارش خوبان خبر ،  سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در نشست مسئولان کتابخانه‌های شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت:  شهرستان رشت شانزدهمین و آخرین شهرستان استان گیلان از نظر سرانه مکان مطالعه است.‌

پریسا کرمی ‌اظهار داشت: طرح “شاداب سازی” در 8 کتابخانه شهرستان رشت اجرا شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با اشاره رفع مشکل گرمایش و سرمایش برخی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ابراز داشت: از ابتدای شهریور سال 96 تاکنون مشکل گرمایشی و سرمایشی 6 کتابخانه در شهرستان رشت برطرف شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌‌ای با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان در مدت زمان کمتر از یک سال در محله “سلیمانداراب” رشت افتتاح شد که در حال حاضر 131 برابر ظرفیتش خدمات ارائه می‌کند.

وی با اعلام اینکه شهرستان رشت شانزدهمین شهرستان استان گیلان از نظر سرانه مکان مطالعه است تصریح کرد: در سال 96 در زمینه سرانه امانت کتاب 33 درصد رشد داشتیم و در دو ماهه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته این آمار رشد پیدا کرده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با اعلام اینکه در حال حاضر به ازای هر 622 نفر کتابخوان یک کتابدار وجود دارد ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در حال حاضر بیش از 17 هزار عضو دارند.

کرمی با بیان اینکه شهرستان رشت رتبه پنجم شاخص دسترسی به منابع را در میان شهرستان‌های گیلان دارد تصریح کرد: شهرستان رشت 5 کتابخانه عمومی دارد که آخرین آن‌ها کتابخانه “میرزاکوچک” است.

وی با تاکید بر لزوم ساخت کتابخانه عمومی در منطقه مسکن مهر رشت خاطرنشان کرد: اتومبیلی که به‌عنوان کتابخانه سیار در شهرستان رشت مشغول فعالیت است استاندارد نیست و حتی یک بار هم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام شده میان منطقه آزاد انزلی و شهرداری رشت مقرر شده است که یک دستگاه اتوبوس برای اجرای طرح کتابخانه سیار در بخش خشکبیجار در اختیار این بخش گذاشته شود.

کرمی با اعلام اینکه نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی گیلان از محل درآمد‌ شهرداری‌ها به طور کامل پرداخت نشده است گفت: تاکنون بیش از 5 میلیون تومان در رشت، 7 میلیون تومان در خشکبیجار، 11 میلیون تومان در لشت‌نشاء و بالغ بر 17 میلیون تومان در خمام برای توسعه کتاب و کتابخوانی هزینه شده است.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads