کد خبر: 166791 - تاریخ: یکشنبه، 13 می 2018 - 09:11

ایران بیش از 8 هزار گونه منابع گیاهی دارد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:منابع گیاهی ایران بیش از 8 هزار گونه است که بیش از 60 درصد این منابع گیاهی،با دنیا مشابهت دارد.

به گزارش خوبان، غلام‌رضا امین در دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» با بیان این‌که همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این امر ستودنی است،اظهار کرد:اقلام دارویی،مسمومیت غذایی،اقلام مکمل‌های غذایی،انواع نوشیدنی‌ها و اقلام آرایشی بهداشتی،منابع گیاهی،منابع حیوانی و…از جمله فرآورده‌های طبیعی است.

وی ادامه داد:در این زمینه منابع گیاهی ایران بیش از 8 هزار گونه است که بیش از 60 درصد این منابع گیاهی،با دنیا مشابهت دارد .

دکتر امین با اشاره به این‌که از 16 اقلیم آب و هوایی جهان، 11 اقلیم در کشور و 9 اقلیم در گیلان وجود دارد،گفت:از لحاظ منابع حیوانی،تنها گونه زالو در دنیا،به استان گیلان اختصاص دارد و گیلان در این خصوص یکی از مهمترین مراکز به شمار می‌رود .

شناسایی 620 گونه گیاه دارویی در کشور

دکتر محمد حسین صالحی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ادامه با بیان این‌که پیشرفت علوم پزشکی و داروسازی در دنیا نسبت به رشته‌های علمی دیگر بیشتر است،گفت:بیشتر داروهای حیاتی ریشه مستقیم یا غیر مستقیم گیاهی دارد و می‌توان گفت 40 درصد گیاهی و 60 درصد صنعتی است

وی گیاهان دارویی را منبع و آزمایشگاه خدادادی ذکر کرد و افزود: 620 گونه گیاه دارویی در روی زمین شناسایی شده اما هنوز صاحب نظران با 98 درصد از رمز و راز این گیاهان آشنا نیستند .

به گزارش ایسنا،در راستای اهداف بسته توسعه دانش گیاهان دارویی،دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محورهای آشنایی با گیاهان دارویی و داروهای گیاهی،فیتوتراپی در بیماری‌های مرجع و داروسازی سنتی،با حضور ریاست دانشگاه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از اساتید گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی تهران،در سالن همایش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و در پایان از سه پوستر برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads