کد خبر: 166755 - تاریخ: شنبه، 12 می 2018 - 10:12

رئیس شورای شهر رشت:

راه اندازی تراموا تحولی در حوزه حمل و نقل رشت ایجاد می‌کند

امیرحسین علوی به مشکلات ترافیکی رشت پرداخت و گفت: راه اندازی تراموا تحولی در حوزه حمل و نقل رشت ایجاد خواهد کرد و ضرورت دارد هرچه سریعتر این پروژه اجرایی شود.

به گزارش خوبان،  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ضرورت گام برداشتن در راستای تحقق اهداف شهر ایده آل گفت: این اهداف جز با تدوین سند راهبردی و وحدت و همدلی محقق نخواهد شد.

امیرحسین علوی تصریح کرد: یکی از علل به سرانجام نرسیدن بسیاری از اهداف در سال های گذشته،  شخص محور بودن و عدم تدوین سند راهبردی بوده است.

وی با بیان اینکه سند راهبردی مانع از اعمال سلیقه شخصی مدیران در برنامه های کلان مدیریت شهری می شود، خاطر نشان کرد: عمده ترین مسائل شهری رشت طی برنامه زمان بندی شده، در سند راهبردی شورا دیده خواهد شد تا مسیر روشنی برای تحقق اهداف ترسیم شود.

علوی همچنین در ادامه  اظهار داشت: توسعه شهر رشت در گرو رونق صنعت گردشگری است اما تا زمانی که مشکلات به جا مانده از چند دهه گذشته برطرف و زیرساخت های لازم فراهم نشود نمی توان انتظار اتفاق ویژه ای داشت و رقم زدن این اتفاقات و گام برداشتن در مسیر صحیح وظیفه ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: بازآفرینی بافت های تاریخی رشت و ایجاد اقامتگاه های ویژه با سبک معماری ایرانی اسلامی با ارائه خوراک های حلال و محلی به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در ایران و تنها شهر دارای برند حلال در این شبکه، می تواند کمک شایانی به ایجاد جاذبه های گردشگری در این شهر نماید.

علوی با تاکید بر رفع مشکلات محیط زیستی افزود: تالاب عینک، رودخانه ها و سراوان سه مشکل عمده محیط زیستی رشت است که هر یک می تواند به فرصت ویژه ای برای رشت تبدیل شود.

وی همچنین به مشکلات ترافیکی رشت پرداخت و گفت: راه اندازی تراموا تحولی در حوزه حمل و نقل رشت ایجاد خواهد کرد و ضرورت دارد هرچه سریعتر این پروژه اجرایی شود.

علوی در پایان بر ضرورت تدوین سند راهبردی شورای اسلامی شهررشت تاکید داشت و افزود: حل مشکلات تالاب عینک، رودخانه ها، سراوان، راه اندازی تراموا، بازآفرینی شهری و فراهم ساختن زیرساخت های رونق صنعت گردشگری مهم ترین محورهای این سند راهبردی خواهد بود.

 

انتهای پیام/632131


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads