کد خبر: 166748 - تاریخ: شنبه، 12 می 2018 - 09:40

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آستارا:

40 هزار جلد کتاب خطی و سنگی در کتابخانه ملی موجود است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: 40 هزار جلد کتاب خطی و سنگی و حدود سه میلیون جلد کتاب چاپی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است و این سازمان از فرهنگ و تاریخ دیرین ایران، نگهداری و حفاظت می کند.

بعه گزارش خوبان، بروجردی غروب جمعه در بازدید از مدرسه تاریخی داریوش آستارا افزود: سال گذشته 200 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای خریداری و نگهداری کتاب ها و اسناد تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی اختصاص یافت و امسال نیز حدود 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: 20 درصد اعتبارات سازمان اسناد، برای بهینه سازی شرایط نگهداری کتاب ها و اسناد صرف می شود و 25 درصد از کتاب های خطی و سنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، الکترونیکی شده است.
وی بیان کرد: بیشتر اعتبارات سازمان اسناد، برای تامین حقوق پرسنل صرف می شود و در صورت اختصاص اعتبارات لازم، تعداد کتاب های این سازمان افزایش خواهد یافت.
بروجردی ادامه داد: دولت نگاه ویژه ای به جایگاه بانوان دارد و 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و در دولت تدبیر و امید، انتصاب بانوان به عنوان فرماندار، بخشدار، معاون وزیر و مدیران کل استانداری را شاهد هستیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads