کد خبر: 166745 - تاریخ: شنبه، 12 می 2018 - 09:36

قوانین بازدارنده در مسیر سرمایه‌گذاری اصلاح می‌شود

دبیر کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه برخی قوانین موجود کشور چالش‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاران و حتی دولت ایجاد کرده است گفت:‌ قوانین بازدارنده در مسیر سرمایه‌گذاری اصلاح می‌شوند.

به گزارش خوبان، ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ دولت و مجلس با همکاری هم قصد دارند پس از انجام کارشناسی‌های لازم و تخصصی در دولت و کمیسیون‌های مجلس، قوانین بازدارنده سد راه سرمایه‌گذاری را هرچه زودتر اصلاح و موانع کار را از سر راه بردارند.

دبیر کمیسیون اصل ‌90 مجلس با بیان اینکه تغییر این قوانین نیاز به طرح لایحه از سوی دولت به مجلس دارد بیان داشت:‌ وجود برخی قوانین بازدارنده در امر سرمایه‌گذاری نه‌تنها مشکلات بسیاری برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است بلکه دولت را نیز با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه بدنه کارشناسی دولت برای بررسی این موضوع بسیار قویتر از مجلس است گفت:‌ فراکسیون تحولات اداری در مجلس برای پیگیری موانع و حذف قوانین ناکارآمد تشکیل شده است بنابراین انتظار داریم با همکاری دولت و مجلس به‌زودی تحولات خوبی در این عرصه رخ دهد.

داداشی به وضعیت پرونده معوقات بانکی و روند بررسی آن در کمیسیون اصل 90 مجلس اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر با توجه به محرمانه بودن این پرونده و تصمیم هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس نمی‌توان در مورد جزئیات‌ مندرج در آن،‌ مفاد و ابعاد مختلفی که دارد توضیحات خاصی را ارائه داد.

وی ضمن تأکید ویژه بر اینکه سیستم بانکی کشور دارای مشکلات و نواقص بسیار عدیده‌ای است عنوان کرد:‌ برای حل این چالش‌ها و مشکلات موجود، همت و اتحاد بین مجلس و دولت ضروری است بنابراین امیدواریم پس از ارائه گزارش و بررسی پرونده به‌صورت غیرعلنی در مجلس راهکارهای لازم اتخاذ شود.

دبیر کمیسیون اصل‌ 90 مجلس به موضوع لغو روادید بین کشورمان و جمهوری آذربایجان ‌نیز اشاره کرد و افزود:‌ یکی از بحث‌هایی که در جلسات این هفته مجلس به آن پرداخته شد بررسی علت تعلل و عدم رفتار متقابل جمهوری آذربایجان در لغو روادید سفر برای اتباع کشورمان به‌ویژه مرزنشینان شهرستان آستارا بود.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه لغو روادید سفر از سوی ایران برای اتباع کشور آذربایجان در سال 89 انجام شد گفت:‌ روزانه بالغ بر هزار تا هزار و 500 نفر از اتباع جمهوری آذربایجان برای زیارت،‌ گردشگری در حوزه‌های تفریحی و سلامت،‌ تجارت و بازرگانی وارد خاک کشورمان و شهرستان آستارا می‌شوند.

داداشی به نشست‌هایی که جهت بررسی این موضوع در وزارت خارجه برگزار شد اشاره کرد و افزود:‌ عدم نتیجه‌گیری دقیق در این جلسات باعث شد بنده به‌عنوان نماینده مردم آستارا سئوالی را در همین رابطه ابتدا و کمیسیون اصل 90 مجلس و سپس با حضور وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس مطرح کنم.

وی به پیگیری و لزوم حذف روادید بین اتباع ایرانی و جمهوری آذربایجان تأکید کرد و گفت:‌ بنا به قول‌های مساعد وزیر امور خارجه و پیرو صحبت‌هایی که در صحن علنی مجلس در مورد انجام داد امیدوارم هرچه سریع‌تر بحث اخذ روادید برای اتباع کشورمان به‌ویژه مردم آستارا از سوی کشور آذربایجان منتفی شود.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads