کد خبر: 166722 - تاریخ: جمعه، 11 می 2018 - 23:15

محققان توصیه می کنند؛

رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی را بشناسید

دیابت تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده است اما به گفته محققان، می توان با یک رژیم غذایی سالم این بیماری را کنترل کرد.

به گزارش خوبان،  به گفته محققان دانشگاه هاروارد، مواد خوراکی ای که به کاهش این ریسک کمک می کنند شامل سبزیجات برگدار سبز، جو دو سر، ماست و محصولات لبنی، انگور، سیب، بلوبری و گردو هستند. حتی در این فهرست قهوه هم وجود دارد.

با اینکه به افراد دارای اضافه وزن، کاهش وزن توصیه می شود اما محققان دریافته اند بدون کاهش وزن و با تغییر وضعیت به سوی یک رژیم غذایی سالم تر نیز می توان به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کرد.

کیفیت چربی ها و کربوهیدرات ها مهم تر از کمیت و میزان آنهاست. بدین معنا که باید به جای غلات تصفیه شده از غلات کامل حاوی سبوس استفاده کرد، مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده را محدود کرد و به جای گوشت قرمز و فرآوری شده، از ماهی و مرغ استفاده کرد.

همچنین انتخاب چربی های گیاهی بر چربی های حیوانی ارجح است. باید مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات و مغزیجات آجیلی بیشتر شده و از مصرف الکل، نوشابه های حاوی قند و شیرینی جات پرهیز شود.

بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی عبارتند از رژیم غذایی مدیترانه ای؛ رژیم غذایی حاوی شاخص گلوکز پایین؛ رژیم غذایی حاوی مقدار نسبتا کم کربوهیدرات؛ و رژیم غذایی گیاهی.

انتهای پیام/132131


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads