کد خبر: 166588 - تاریخ: چهارشنبه، 9 می 2018 - 15:59

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان:

تخصیص اعتبارات به کتابخانه‌های عمومی استان گیلان افزایش یافت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: تخصیص اعتبارات به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از ۳۵۴ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خوبان، هادی نوری ظهر امروز در دیدار کتابداران گیلان با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه 107 کتابخانه در سراسر استان گیلان فعالیت می‌کند اظهار داشت: 84 کتابخانه از تعداد مذکور در مالکیت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه 22 کتابخانه در گیلان به صورت مشترک با سازمان‌ها و نهاد‌ها فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: استان گیلان یک کتابخانه عمومی مستقل دارد که در شهر رشت به صورت فعال خدمت‌رسانی می‌کند.

نوری با تاکید بر اینکه تمامی شهرستان‌های استان گیلان دارای اداره کتابخانه‌های عمومی بوده و تمامی بخش‌های استان گیلان از کتابخانه برخوردار هستند تصریح کرد: مراکز شهری، روستایی و حتی مناطق کوهپایه‌ای استان گیلان از نعمت کتابخانه برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های برخی از مناطق استان گیلان با توجه به امکانات موجود و به دلیل حجم گسترده مراجعات، به طور سه شیفت فعالیت می‌کنند بیان کرد: مجموع کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان گیلان 245 پرسنل است که 219 نفر از تعداد مذکور را کتابداران شامل می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه 86 نفر از کتابداران استان گیلان آقایان و 159 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: نزدیک به 68 درصد کتابداران استان گیلان را بانوان و 32 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و فعالیت بانوان گیلانی در این عرصه چشمگیر است.

نوری فعالیت‌های اراده‌کل کتابخانه‌های عمومی را در دو محور خواند و با بیان اینکه سال گذشته تخصیص اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان گیلان 354 میلیون تومان بود گفت: امسال با اقدامات مطلوب، اعتبارات مجموع کتابخانه‌های استان گیلان به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافت.

وی شاخص اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان را 59 هزار و 339 نفر و شاخص زیر بنای کتابخانه‌های گیلان را 27 هزار و 217 متر مربع عنوان کرد و با اشاره به اینکه سال گذشته شاخص اعضاء کتابخانه‌ها در استان با رشد مواجه بوده است افزود: استان گیلان بیش از یک میلیون عضو در کتابخانه‌های عمومی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه دیدگاهی برنامه‌محور در حوزه کتابخانه‌های عمومی گیلان دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: در 6 ماه دوم سال 96 رشد اعضاء در کتابخانه‌های عمومی گیلان با رشد 8 درصد و در حوزه امانت کتاب با رشد 23 درصدی مواجه بوده است.

نوری با تاکید بر اینکه سال گذشته عضویت اعضای جدید در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با رشد 73 درصدی مواجه بوده است بیان کرد: به‌منظور توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه سلسله‌ نشست‌های کتابخوان در استان گیلان در حوزه‌های مختلف از سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 605 نشست کتابخوان در حوزه‌های مختلف کودک، نوجوان، جوانان و مدیران در سراسر استان گیلان برگزار شد افزود: به‌منظور توسعه فرهنگ‌کتابخوانی با توجه به توسعه فضای مجازی در جامعه، سال گذشته در ماه بهمن و اسفند 50 پوییش کتابخوان فضای مجازی در گیلان اجرا شد.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads