کد خبر: 166384 - تاریخ: دوشنبه، 7 می 2018 - 08:22

معاون حمایت و سلامت خانواده : پیگیری پرونده‌های مددجویان گیلانی توسط 200مددکار

فلاحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 مددکار مسئولیت پیگیری پرونده‌های مددجویان کمیته امداد گیلان را به عهده‌دارند اظهار کرد : هر مددکار به‌طور میانگین 500 پرونده مددجویی دارد که باید به‌طور ایده آل به صد پرونده مددجویی کاهش پیدا کند.

به گزارش خوبان، عباس فلاحتی ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان در تبیین اهمیت مددکاری در کمیته امداد و ضرورت آن گفت : حوزه پذیرش و مددکاری به‌عنوان پل ارتباطی بین کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت است و مددکاران خانواده با بهره‌گیری از دانش و مهارت نسبت به رسیدگی درخواست مراجعه کنندگان و رفع مشکلات و نیازهای اساسی آنان تلاش می‌کنند.

وی بابیان اینکه ارائه خدمات برحسب اولویت‌بندی و نیاز خانواده با رویکرد توانمندسازی انجام می‌شود افزود : ارتباط مؤثر و كارآمد از اساسي‌ترین و ضروري‌ترین عناصر شكل‌دهنده مددكاري است که مي‌تواند زمينه‌های مراقبتی ، ارزيابي و تشخيص، راهنمايي و توانمندی مددجويان را فراهم کند.

فلاحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 مددکار مسئولیت پیگیری پرونده‌های مددجویان کمیته امداد گیلان را به عهده‌دارند اظهار کرد : هر مددکار به‌طور میانگین 500 پرونده مددجویی دارد که باید به‌طور ایده آل به صد پرونده مددجویی کاهش پیدا کند تا بتوانند با رسیدگی هرچه بهتر، تمامی نیازهای خانواده‌های مددجو را با سرعت بیشتری بررسی و پیگیری کنند .

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان آشنایی با آسیب‏‌های اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت ، بررسی مشکلات مددجویان بازمانده از ازدواج و تحصیل، اعتیاد، طلاق و دلایل پیدایش فقر و کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت را از وظایف مددکاران عنوان کرد و ادامه داد : مددکار محوری از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که در این مسیر از تمام توان علمی و تجربه مددکاران برای مرتفع ساختن مسائل و مشکلات پیش روی مددجویان  استفاده می‌شود .

وی مددکاری را خدمتی دانست که در آن مددکار کمک می‌کند مددجو مشکل و توانایی‌های خود را شناخته و با استفاده از منابع و امکانات موجود در جهت حل مشکل خود برآید .

 انتهای پیام/88


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads