کد خبر: 166374 - تاریخ: دوشنبه، 7 می 2018 - 08:12

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

لزوم ایجاد خطوط گردشگری دریایی بین ایران و روسیه

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:خطوط گردشگری دریایی بین ایران و روسیه باید ایجاد شود.

به گزارش خوبان، رضا مسرور در نشست با نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور کشورهای حاشیه خزر در منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی برای همکاری با روسیه طراحی شده است، اظهار کرد: بزرگترین پروژه زیر ساختی مناطق آزاد کشور در این منطقه در حال ساخت است و روسیه اولویت اصلی ما برای همکاری است.

وی با بیان اینکه خط دریایی بنادر روسیه و کاسپین در سال جاری راه اندازی میشود، گفت: افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در آینده، پس از اینکه ریل به این بندر متصل شود میتوانیم کالاهای آسیای جنوب شرقی را از طریق بنادر کاسپین و آستاراخان وارد روسیه کنیم و از این طریق کریدور نوستراک را فعال کنیم.

مسرور با تاکید بر اینکه باید سطح اعتماد تجار دو کشور و سطح مراودات هیاتهای تجاری مان را افزایش دهیم، بیان کرد: حدود 40 شرکت از بیش از هزار شرکت ثبت شده در منطقه آزاد انزلی، سهامداران ایرانی – روسی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته یک نمایشگاه تخصصی مشترک با روسیه داشتیم، تاکید کرد: امسال هم باید نمایشگاهی در داغستان داشته باشیم که بخش خصوصی نیز توانمندیهای خود را در آن عرضه کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه باید بازدیدی از جمهوری داغستان داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در زمینه چند موضوع مختلف با کشور روسیه تفاهم نامه داریم و درخواست ما پیگیری این مواضع است.

وی با بیان اینکه در بندرانزلی یک پایانه مسافربری ساختیم و آماده بهره برداری است ، تصریح کرد: یک کشتی مسافربری در منطقه ویژه لوتوس در حال ساخته شدن است و به ما قول داده شد که تا پایان امسال مسیر انزلی – آستاراخان راه اندازی شود و این کشتی مسافربری در خزر ماندگار و در این حوزه مسافربری فعال شود.

مسرور با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی، منطقه آزاد گمرکی است و عوارض گمرکی آن پایین تر است، تصریح کرد: گردشگر روسی می توانند از ظرفیتهای گردشگری این منطقه استفاده کند و کالاهای عرضه شده را بخرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 5 و نیم میلیون نفر مسافر وارد فاز تجارت و گردشگری شده اند،گفت:امکانات بسیار خوبی در مرکز تفریحات دریایی در منطقه آزاد انزلی داریم و بزرگترین نمایشگاه شمال کشور نیز در این منطقه ساخته شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در بخش توریسم ورزشی نیز برنامه داریم، بیان کرد: در همین راستا زیر ساختها برای برگزاری مسابقات ورزشهای ساحلی ایجاد شده است.

مسرور با تاکید بر اینکه باید همکاریهای بین دو کشور از یک جا آغاز شود، خاطر نشان کرد:اولین گام برای آغاز این همکاری ها برقرار شدن خط ارتباطی بین بندر کاسپین و بنادر روسیه است که باید تا ماه آینده فعال شود.

وی ادامه داد:هدف از برقراری ارتباط بین بندر کاسپین و بنادر روسیه فعال شدن کریدور شمال-جنوب(هندوستان-ایران-روسیه) است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید جلسه عملیاتی شدن کریدور نوستراک برگزار شود،گفت: باید چندین جلسه با سازمان های شما خصوصا گمرک و ناظرین شما برای آشنایی بیشتر برگزار شود.

مسرور تاکید کرد: یک تور تجاری نیز برای مسئولین روسیه برای آشنایی با توانمندی های آزاد انزلی در این منطقه باید برگزار کنیم.

مدیر عامل سامان منطقه آزاد انزلی با تاکید برلزوم برگزاری جلسات مشترک با سرمایه گذاران، اظهار کرد:هدف از برگزاری این جلسات مشترک باید در خصوص خطوط  گردشگری دریایی باشد.

وی در پایان با تاکید بر ایجاد بانک های روسی در منطقه آزاد انزلی، بیان کرد:سه پیشنهاد برای راه اندازی بانک های خارجی به بانک مرکزی داده ایم و در مرحله اخذ مجوز هستیم.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads