کد خبر: 166301 - تاریخ: شنبه، 5 می 2018 - 17:34

استاندار گیلان:

امسال گام هایی جدی برای توسعه گیلان برمی داریم

استاندار گیلان با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار در استان، بر ضرورت برنامه ریزی درست و اصولی برای بهره گیری از این فرصت ها تاکید کرد و گفت: امسال گام هایی جدی برای توسعه گیلان برمی داریم.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری روز شنبه در نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران استان در انزلی اظهار کرد: اکنون فصل قبل از اعتبارات و بودجه ریزی استان است و پیشنهادات اولویت بندی می شود و بر اساس اهمیت برای سطح شهری و روستایی در توزیع اعتبارات این مهم صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه سه محور در برنامه توسعه استان داریم، افزود: باید به کشاورزی، ساماندهی امور مربوط به آن و ارتقای بهره وری توجه شود و مهمتر از همه، حفظ فرصت های شغلی و افزایش درآمد برای شاغلان فعلی است.
سالاری با اشاره به ورود 44 میلیون مسافر به گیلان طی سال گذشته گفت: با ایجاد مراکز گردشگری، تفریحگاه های دریایی، بوم گردی، توریسم ورزشی و تله کابین می توان درآمد خوبی در حوزه گردشگری ایجاد کرد.
وی توسعه بهره برداری از تالاب انزلی را دارای اهمیت خواند و افزود: سازمان بنادر قول لایروبی داده و برای فعالیت های در جوار یا داخل تالاب و ایجاد انواع سازه های شناور و رستوران حتی در ساحل ، امکان پرداخت تسهیلات با سود صفر درصد را داریم.
وی با بیان اینکه زمینه هایی برای ارائه تسهیلات اشتغال روستایی فراهم است، گفت: واگذاری زمین های حریم تالاب به صورت اجاره، پیشنهاد درستی است و باید حریم و مسائل مربوطه را حل و از راکد ماندن و بلااستفاده بودن زمین جلوگیری کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه اسکله تفریحی در دست ساخت انزلی ظرفیت 500 فرصت شغلی را دارد، افزود: رویکرد دولت به سمت اشتغالزایی ارزان است و کشتی سازی شهید تمجیدی می تواند فرصت مناسبی باشد.
وی از شهرداری ها خواست در اشتغال زایی به صورت جدی ورود کنند و خاطرنشان کرد: شهرداری ها صرفاً نگاه عمرانی نداشته باشند و مسائل اقتصادی و اشتغالزایی را در دستور کار قرار دهند.
سالاری تصریح کرد: موافق برخورد با دستفروشان نیستم و باید نقطه مناسبی برای ساماندهی آنها درنظر گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بمنظور ساخت پیاده راه و اسکله های چوبی، هشت میلیارد تومان برای چهار تالاب اعتبار در نظرگرفته شده و لازم است در طرح ها ، بازنگری مسائل فرهنگی و اجتماعی بیش از عمرانی، لحاظ شود.
وی طرح پرورش ماهی در قفس را موضوعی مهم و قابل بررسی خواند و افزود: باید زمین های ملی مجاور تالاب را به سرمایه گذار با قراردار واگذاری 30 ساله بدهیم و از دهیاران و شوراها می خواهم به سراغ کارهایی بروند که درآمدزا و اشتغالزا باشند.

 

انتهای پیام/588


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads