کد خبر: 166281 - تاریخ: شنبه، 5 می 2018 - 15:08

نمایش ۳۳ اثر در نمایشگاه گروهی نقاشی «جان گیلان» در نگارخانه کوچه باغ خمام

نمایشگاه نقاشی گروهی «جان گیلان» با نمایش گذاشتن ۳۳ اثر از ۲۰ هنرمند گروه گردون در نگارخانه کوچه باغ روستای گورابجیر صحرا برگزار شد.

به گزارش خوبان؛ نمایشگاه نقاشی‌های ترانه صادقیان، مهتاب نعمت‌اللهی، کاوه کاووسی، زهرا جعفری‌سیاووشانی، سهیل هاشمی، لیدا شهنازی، مجید زراعتی، کامبیز موسوی‌اقدم، اشکان جلالی، بهناز کرمی، کیوان موسوی‌اقدم، حامد کیا، نغمه حکام‌زاده، امیر شلمانی، مریم بردباری، نازیلا شهنازی، امیر امینی، آوا کاووسی، بهادر پوردارابی و سعدالله نصیری تحت عنوان «جان گیلان» روز گذشته با نمایش گذاشتن ۳۳ اثر از هنرمندان گروه گردون در نگارخانه کوچه باغ روستای گورابجیر صحرا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته اند.

ترانه صادقیان مدیر گروه گردون می گوید: گروه گردون را  هنرمندان و فرهنگیانی تشکیل می دهند که قصدشان هنرورزی در تمام ایران است. ما بر این عقیده ایم که با زبان هنر می شود در فضایی از صلح و دوستی در باره هرچه لازم است گفتگو کرد. همچنین بر این باوریم که هنر قادر است زندگی را به سوی صلح آرامش و شادی پیش ببرد. پیش از این ما در هشت نقطه از میهنمان چنین رویدادی برگزار کرده¬ایم.  این همه با کمک و ارائه پیشنهادهایی از سوی اهالی فرهنگ هنر و دانش صورت می گیرد. شیوه کارما اینست که پس از این که به شهری فراخوانده شدیم، از قبل با کمک فرهنگیان همان شهر طرح رویدادی فرهنگی را می ریزیم. این بار رویداد گردون به دعوت جمعی از فرهنگیان شهر رشت از جمله مدیریت نگارخانه کوچه باغ و موسسه غیر انتفاعی کودک پاد و با مساعدت شورای شهر رشت  از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت در خمام و رشت برگزار می شود. سعی داریم با حضور خود در دو نقطه گیلان که بار تاریخی ، جغرافیایی و تصویری پر اهمیتی دارند و جذابیتهای زیادی برای گردشگری دارند، و البته دچار مشکلات فراوان از جمله معضل های محیط زیستی نیز هستند، اهمیت فوق العاده این مکانهارا یادآور شویم. ما واقفیم که گیلان دریایی از ادبیات قصه ها آئینها و رسوم و شخصیتهای اساطیری نیز در خود دارد. به قدر بضاعت خود از این گنجینه نیز بهره می بریم و تا جایی که ممکن است آن را به تصویر می کشیم.

 

انتهای پیام/125


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads