کد خبر: 16625 - تاریخ: دوشنبه، 14 ژانویه 2013 - 21:00

بلندترین آسمان خراش جهان در دریای خزر+عکس

آذربایجان قصد دارد در دریاچه خزر یک جزیره مصنوعی بنا کند که در آن بلندترین آسمان خراش دنیا نیز جای خواهد گرفت.

 به گزارش خوبان به نقل از خبر نو، بلندترین برج جهان، Kingdom Tower را فراموش کنید، برج 189 طبقه آذربایجان قرار است از برج پادشاهی عربستان نیز بلند تر باشد. برج آذربایجان در کشور آذربایجان و در دریاچه خزر با معماری بسیار خاصی بنا خواهد شد.
آذربایجان قصد دارد در دریاچه خزر یک جزیره مصنوعی بنا کند که در آن بلندترین آسمان خراش دنیا نیز جای خواهد گرفت. این بنا در جنوب غربی باکو، پایتخت آذربایجان ساخته خواهد شد.
آسمان خراش آذربایجان حدود 50 متر بلندتر از بلندترین برج دنیا یعنی برج پادشاهی عربستان خواهد بود. ارتفاع این بنای 189 طبقه 1,050 متر برآورد شده است.
جزیره مصنوعی خزر، پس از تکمیل حدود 100 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت و ساخت آن حدود 2 میلیارد دلار هزینه به همراه دارد. این مجموعه از ترکیب 41 جزیره مصنوعی کوچک و به مساحت 2,000 هکتار بنا خواهد شد. پس از تکمیل این طرح، یک میلیون نفر قادر به زندگی در این جزیره مصنوعی خواهند بود.
طراح این بنا حاج ابراهیم نحرابی رئیس گروه شرکت های آوستا است. شروع ساخت این بنا از سال 2015 آغاز و در سال 2019 بهره برداری خواهد شد.
انتهای پیام/23
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads