کد خبر: 166217 - تاریخ: جمعه، 4 می 2018 - 09:51

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

کمبود پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی بر اساس استاندارهای جهانی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس استانداردهای جهانی تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی کم هستند.

به گزارش خوبان، منوچهر جمالی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به کمبود پرستار در کشور اظهار کرد: پرستاران از قشرهای زحمتکش در کشور هستند و باید به نیازهای آن‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه مطالبه و نیاز به پرستار از بزرگ‌ترین درخواست‌های مراکز درمانی و بیمارستانی است افزود: باید سیستم خدمات پرستاری به‌گونه‌ای باشد که برای هر بیماری و یا حداقل دو بیمار یک پرستار وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود پرستار نسبت به تخت‌های درمانی در کشور گفت: بر اساس استاندارد جهانی تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی کم است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت رو به رشد نظام پرستاری در کشور در مقایسه با سال‌های گذشته افزود: وضعیت پرستاران در سال‌های اخیر نسبت به 15 سال گذشته بسیار خوب شده است.

جمالی با بیان اینکه کمبود پرستار در کشور احساس می‌شود و ازاین‌رو پرستاران تحت‌فشار هستند گفت: مجوز جذب حدود 12 هزار نفر از پرستاران توسط وزیر بهداشت و درمان گرفته‌شده است.

انتهای پیام/135


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads