کد خبر: 166137 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 می 2018 - 07:50

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

جایگزینی یورو تنها محدودیت واردات دلار را مرتفع کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم حذف دلار در معاملات تجاری ایران با کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: جایگزینی یورو تنها محدودیت واردات دلار را مرتفع کرده است.

به گزارش خوبان، محمود شکری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به حذف دلار در معاملات تجاری و جایگزینی یورو به‌جای آن اظهار کرد: قیمت یورو از دلار بیشتر است اما محدودیتی که در واردات دلار به کشور وجود دارد در یورو نیست و از این حیث جایگزینی یورو به‌جای دلار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت یورو نسبت به دلار می‌تواند در قیمت‌ها اثرگذار باشد افزود: با یورو تنها تأمین ارز کشور حل خواهد شد اما در ارزش دلار و قیمت آن تفاوتی ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه‌حل دیگر دولت در کنترل بازار ارز را ارائه ارز یارانه‌ای نام برد اما آن را به‌صرفه دولت و کشور ندانست.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر حذف دلار در معاملات منطقه‌ای خاطرنشان کرد: دولت باید راه‌حلی را پیدا می‌کرد تا ارز خارجی در معاملات تجاری اثرگذار نباشد و شرایط برای سوءاستفاده دشمنان از نوسانات ارزی فراهم نشود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت گفت: دولت باید راهی را در پیش می‌گرفت تا مبادلات تجاری ایران با کشورهای منطقه‌ای از یک پول واحد صورت می‌گرفت.

شکری بیان کرد: متأسفانه هنوز ارتباط پولی و معاملات تجاری ایران با روسیه، ترکیه، چین و کشورهای عراق و سوریه از یک پول واحد و بر مبنای یک کشور مشترک و حذف دلار فراهم نشده است درصورتی‌که به‌راحتی دلار قابل‌حذف بود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در خانه ملت با تاکید بر اینکه حذف دلار همت مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد تصریح کرد: دولت و تیم اقتصادی دولت باید مسائلی را که نیاز اساسی کشور است و انجام آن برای حیات و پیشرفت کشور لازم است را با فوریت انجام دهد و حذف دلار در معاملات منطقه‌ای از نمونه‌های آن است.

انتهای پیام/84008


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads