کد خبر: 166008 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 می 2018 - 08:45

اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از سوء مصرف ماده مخدر گل در گیلان

طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از سوء مصرف ماده مخدر گل همزمان با ۱۴ استان کشور در گیلان هم به اجرا درآمد.

به گزارش خوبان،  فرحناز نوبخت راد معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: بر اساس آمار‌ها بعد از تریاک، گل دومین ماده مخدر پر مصرف در کشور و گیلان است، بنابراین طرح ملی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از سوء مصرف ماده مخدر گل همزمان با ۱۴ استان کشور در گیلان هم به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی در روز‌های هشتم، نهم و دهم اردیبهشت ماه به صورت عملیات میدانی در شهر‌های رشت، ماسال، لنگرود و صومعه سرا در حال اجرا است افزود: در این عملیات میدانی بروشور‌های آموزشی و هشدار درباره مصرف ماده مخدر گل میان مردم به ویژه جامعه هدف توزیع می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان افزود: طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از سوء مصرف ماده مخدربا همکاری اداره کل بهزیستی و با همکاری انجمن اترک در استان در حال اجرا است.

فرحناز نوبخت راد با بیان اینکه نگرش و باور غلط، کسب لذت کاذب، گروه همتای مصرف کننده و تبلیغات سوء رسانه‌های مجازی از مهمترین دلایل اصلی نوجوانان برای مصرف گل است گفت: خنده‌های بی مورد، قرمزی چشم، پرخاشگری، پایین آمدن حافظه و افزایش اشتها از مهمترین علایم مصرف گل است.

وی افزود: سامانه ۰۹۶۲۸ پل ارتباطی شبانه روزی و رایگان مردم با مشاوران است و مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از مشاوره رایگان در زمینه اعتیاد بهره گیرند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۳ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است اعلام کرد: پارسال ۱۹۰ برنامه اجتماع محور در ۵۰ محله شهری، ۳۹ محله روستایی، ۵۶ مهد کودک، ۲۸ محیط کاری و ۱۷ محیط نظامی برای بیش از ۱۱ هزار گیلانی برگزار شد.

فرحناز نوبخت راد افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد از معتادان گیلانی تحت خدمات رایگان بهزیستی در زمینه درمان، ترک، توانمندسازی شغلی و آموزش خانواده قرار دارند.

وی احداث ۲ مرکز سرپناه شهری در شهر‌های رشت و انزلی را از برنامه مهم بهزیستی گیلان در سال جاری عنوان و تصریح کرد: شناسایی و درمان معتادان شاغل از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی است که امسال در سراسر استان انجام خواهد شد.
در ادامه این نشست همچنین مدیر انجمن اترک گیلان گفت: انجمن اترک از سال ۹۶ در استان تشکیل شد و آگاه سازی و اطلاع رسانی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را در زمینه اعتیاد و آثار سوء ناشی از مواد مخدر در دستور کار خود قرار داده است.

رضا عسکری با بیان اینکه این انجمن با ۲۵ نفر مشغول فعالیت است افزود:ارتقای سلامت عمومی و دوری نسل جوان از مواد مخدر به ویژهمواد مخدر توهم زا  از مهمترین فعالیت‌های پیش روی انجمن اترک است.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads