کد خبر: 165702 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 آوریل 2018 - 16:31

آب سد سپیدرود ۸ اردیبهشت رهاسازی می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به تغییر مجدد در زمان رهاسازی آب سد سپیدرود گفت:‌ ۸ اردیبهشت آب سد سپیدرود رهاسازی می‌شود.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح امروز در حاشیه آغاز نخستین نشاء مکانیزه برنج استان گیلان بر اساس تقویم زراعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بنا به درخواست کشاورزان گیلانی، آب سد سپیدرود 8 اردیبهشت رهاسازی می‌شود.

استاندار گیلان حجم آب ‌موجود در پشت سد سپیدرود را 950 میلیون متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت:‌ این میزان آب موجود در پشت سد سپیدرود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود یک میلیارد و 50 متر مکعب بود حدود 10 تا 12 درصد کاهش و کسری را نشان می‌دهد.

سالاری میزان آب ورودی روزانه به سد سپیدرود را رو به بهبود اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در روزهای اخیر به خاطر بارش نعمت باران ورود روزانه آب به پشت سد سپیدرود به میزان 95 مترمکعب در ثانیه رسیده است در حالی‌که این میزان در روزهای گذشته حدود 50 متر مکعب در ثانیه بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام اینکه هنوز میزان آورده روزانه آب به سد رضایت‌بخش نیست افزود:‌ در سنوات گذشته این میزان ورودی آب بیش از 250 متر مکعب در ثانیه بوده است و این آمار نشان می‌دهد هنوز در بحث ورود روزانه آب به پست سد سپیدرود با کسری مواجه هستیم.

وی با تأکید بر همکاری‌های همه‌ جانبه کشاورزان برای مدیریت منابع آب بیان داشت:‌ انسجام شکل گرفته در بین تمام کشاورزان و مسئولان گیلان سبب شد با استفاده از آب‌های سطحی و منابع آبی در اختیار بتوانیم عملیات شخم زمستانه را در سطح وسیعی از اراضی شالیکاری گیلان انجام دهیم.

استاندار گیلان به انجام عملیات لایروبی انهار اشاره کرد و اظهار داشت:‌ جلسات بسیار زیادی برای این منظور با فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار شد و با تأمین ادوات مورد نیاز و بیل مکانیکی موفق شدیم عملیات لایروبی بیش از هزار کیلومتر از انهار و آب‌بندان‌ها را به انجام برسانیم.

سالاری از تفویض اختیار به فرمانداران شهرستان‌های مختلف به منظور اجرای سریع امور خبر داد و گفت:‌ به جهت نزدیکی بیشتر فرمانداران به مردم و کشاورزان بیشتر امور مربوطه و تصمیم‌گیری‌ها را برای خدمات‌رسانی سریع‌تر به خود فرمانداران هر شهرستان واگذار کردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اظهار امیدواری از اینکه انسجام شکل‌گرفته دراستان موجب عبور از مشکلات پیش‌رو می‌شود افزود:‌ با توجه به کمبود ذخیره منابع آبی استان گیلان باید سعی کنیم با حفظ اتحاد و همدلی در انجام کارها و وظایف سال زراعی خوبی را برای کشاورزان گیلانی رقم بزنیم.

وی به تاریخ قبلی که برای رهاسازی آب سد سپیدرود تعیین شده بود اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بنا به تصمیمات مشترکی که با مدیران سازمان آب منطقه‌ای گیلان انجام شد تاریخ رهاسازی آب سد 16 اردیبهشت تعیین شده بود که بنا به درخواست کشاورزان به 10 اردیبهشت تغییر یافت.

استاندار گیلان از تشکیل کمیته ویژه جهت پیگیری نظرات کشاورزان درباره تاریخ رهاسازی آب سد خبر داد و افزود:‌ این کمیته موظف است با ایجاد ارتباط با هرکدام از فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف استان گیلان درخواست‌های کشاورزان را در مورد تاریخ مناسب رهاسازی آب سد اخذ کند.

سالاری به نتایج جلسه اخیر این کمیته در خصوص تغییر زمان رهاسازی آب اشاره کرد و ابراز داشت:‌ بنا به نظرخواهی‌های واصله توسط این کمیته که از فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان اخذ شده بود تصمیم گرفتیم تاریخ رهاسازی آب سد سپیدرود را از 10 اردیبهشت به 8 اردیبهشت تغییر دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه ممنوعیت کشت برنج برای هیچ کشاورز شالیکار گیلانی اعمال نمی‌شود بیان داشت:‌ تمام سعی و تلاش ما بر این استوار شده است که با مدیریت صحیح منابع آبی در اختیار، سال زراعی خوبی را آغاز کرده و با موفقیت پشت سر بگذاریم.

‌انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads