کد خبر: 165696 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 آوریل 2018 - 12:23

مدیرکل گمرک آستارا خبرداد:

32 میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا صادر شد

مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد: 60 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش اقتصادی 32 میلیون دلار در فروردین ماه امسال از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر و 12 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی هشت میلیون دلار وارد شد.

به گزارش خوبان، بیشتر این کالاها محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و مواد پلاستیکی بود و به جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
وی افزود: صادرات کالای غیر نفتی در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن 154 درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی 132 درصد افزایش یافته است.
امیدی میزان حمل و نقل خارجی ورودی را در مدت یاد شده، پنج هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای وارداتی شامل لوازم چوبی، فراورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن است و از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به ترکیه، عراق و امارت متحده عربی حمل و نقل شده است.
وی ادامه داد: میزان حمل و نقل خارجی خروجی در ماه قبل 13 هزار تن کالا شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی و به ارزش 52 میلیون دلار بود و از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین حمل و نقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده 19 تن کالا به ارزش 12 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور و اغلب به جمهوری آذربایجان صادر شد و بیشتر آنها مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی بود.
مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا همچنین شمار تردد کنندگان از مرز در فروردین ماه را 93 هزار و 944 نفر ذکر و بیان کرد: تعداد تردد کنندگان خروجی و ورودی، هر کدام حدود 30 درصد افزایش داشته است.
امیدی درآمد عمومی گمرک آستارا در فروردین ماه را 37 میلیارد و 264 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 134 درصد افزایش داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.

 

انتهای پیام/4555


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads