کد خبر: 165687 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 آوریل 2018 - 11:01

لاریجانی:

بی‌رونقی کشور بخاطر عملکرد بانکهاست/تا آخر سال به مجلس گزارش دهید

رئیس مجلس از عملکرد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در واگذاری اموال و بنگاه های تحت تملک بانک ها انتقاد کرد و گفت: عدم رونق اقتصادی کشور ناشی از عملکرد بانک هاست.

به گزارش خوبان، در پایان نشست بررسی عملکرد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در واگذاری بنگاه های تحت تملک بانک ها که با حضور وزیر اقتصاد و معاون بانک مرکزی در مجلس برگزار شد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گزارش حاوی نکاتی بود. اولا قانون به درستی اجرا نشده است، شما باید سالانه ۳۳  درصد از دارایی های بانک ها را واگذار می کردید اما این کار انجام نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، گزارش شما مربوط به بانک های دولتی بود اما باید عملکرد بانک های خصوصی را نیز بررسی می کردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از تولید ملی در سال ۹۴ تصویب شده اما آیین نامه های آن توسط دولت در سال ۹۶ نوشته شده است که این موضوع اجرای قانون را با تاخیر مواجه کرده است.

لاریجانی گفت: همچنین در این گزارش روشن نکرده اید که از ۱۳ هزار میلیارد تومان اموالی که واگذار شده، چه مقدار به افزایش سرمایه بانک ها اختصاص یافته است. آقای فولادگر در یادداشتی اعلام کردند از این میزان فقط ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی داده شده است.

وی همچنین اظهار داشت: گاهی به جای واگذاری، اموال بانک ها با هم تاخت زده شده است و این در حالی است که قانون تصریح دارد که این اموال باید به مردم واگذار شود؛ در مورد شرکت های تامین سرمایه نیز باید از قانون رفع ابهام شود که در این خصوص با کمیسیون هماهنگ کنید.

رئیس مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی باید تا پایان سال ۹۷ این قانون را اجرایی کند و گزارش کامل در رفع نواقص به مجلس ارائه کند.

وی عدم رونق اقتصادی کشور را ناشی از عملکرد بانک ها خواند و گفت: با واگذاری اموال بانک ها رونق اقتصادی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/8322


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads