کد خبر: 165684 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 آوریل 2018 - 10:58

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

احتکار مسکن دلیل افزایش اجاره‌بهاء در کشور/ بی‌قانونی و فقدان نظارت وضعیت مسکن را بحرانی‌تر می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت احتکار مسکن در کشور و نقش آن در افزایش اجاره‌بهاء گفت: بی‌قانونی و فقدان نظارت وضعیت مسکن را بحرانی‌تر می‌کند.

به گزارش خوبان، محمود شکری شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به کمبود مسکن و افزایش اجاره‌بها در کشور اظهار کرد: اگر در کشور اعلام می‌شود که حدود چهار میلیون کمبود مسکن داریم در طرف دیگر مشاهده‌شده که چهار میلیون مسکن خالی نیز در کشور بلااستفاده موجود است.

وی با بیان اینکه در کشور کمبود مسکن نداریم افزود: متأسفانه مسکن در کشور در دست عده‌ای خاص است و به التهابات مسکن دامن می‌زند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نقش کمرنگ نظارت بر بازار مسکن گفت: در وزارت مسکن و شهرسازی فاکتوری به نام نظارت بر مسکن وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت نابسامان اجاره و ساخت‌وساز در کشور تصریح کرد: وضعیت مسکن در کشور به‌گونه‌ای شده که هر کس هر جور که بخواهد اجاره می‌گیرد و هر کس هر جور هم که بخواهد ساختمان می‌سازد و مسکن را خالی نگه می‌دارد و موجب می‌شود تورم در مسکن ایجاد شود.

شکری احتکار مسکن را دلیل افزایش اجاره‌بها در کشور دانست و بیان کرد: متأسفانه حاکمیت هیچ‌گونه نظارتی در ساخت، بازار، اجاره و مبلغ اجاره‌بها ندارد و کاملاً می‌توان گفت مسکن را رها کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌قانونی و فقدان نظارت وضعیت مسکن را بحرانی‌تر می‌کند خاطرنشان کرد: نتیجه بی‌قانونی و عدم نظارت در دولت موجب شده تا بسیاری از متقاضیان مسکن و مستاجرین در مضیقه باشند و با مشکلات دست‌وپنجه نرم کنند.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads