کد خبر: 165646 - تاریخ: دوشنبه، 23 آوریل 2018 - 11:15

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه:

مقابله با سرطان در گیلان نیازمند تدوین استراتژی برای توسعه سلامت است

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با سرطان در گیلان نیازمند تدوین استراتژی برای توسعه سلامت است.

به گزارش خوبان، محمدحسین قربانی شامگاه یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با انتقاد از عدم استفاده مسئولان از ظرفیت نخبگان حوزه بهداشت و درمان در گیلان اظهار کرد: ضعف‌هایی در بخش‌های بهداشت و درمان استان مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد انسجام و هماهنگی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشمندان علمی و حوزه سلامت استفاده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید چشم‌انداز توسعه سلامت گیلان مشخص شود افزود: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم یک استراتژی‌ برای توسعه سلامت استان تهیه کنیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات حوزه سلامت در گیلان گفت: با توجه به فضای حاکم در گیلان، نوع فرهنگ مردم و امید آن‌ها از جامعه نیاز است در راستای ارتقای سلامت استان بیشتر تلاش شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیماری‌های شایع در گیلان و مخاطره‌آمیز بودن آن‌ها بیان کرد: بیماری‌هایی در گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی و آب‌های زیرزمینی که آلوده به بسیاری از سموم و فاضلاب هستند سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

قربانی با بیان اینکه مشکلاتی در بخش آب شرب، کشاورزی، پسماند و ریختن همه آن در رودخانه‌ها، تالاب و دریا و استفاده از همین فاضلاب در مزارع امروز سلامت گیلانی‌ها را تهدید کرده تصریح کرد: آمارهای نگران‌کننده‌ای در حوزه سرطان در کشور از گیلان مشاهده می‌شود که نیازمند تدوین یک استراتژی برای مقابله و کاهش آن هستیم اما متأسفانه در گیلان چنین برنامه‌ای دیده نمی‌شود.

وی از آمار بالای تصادفات جاده‌ای در گیلان انتقاد کرد و گفت: به جهت شرایط جغرافیایی و تراکم جمعیتی، گیلان به‌عنوان قطب کشته‌های تصادفات معرفی‌شده و نیازمند یک مرکز تروما برای پوشش همه بیماران تصادفی برای مداوا و درمان هستیم.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads