کد خبر: 165467 - تاریخ: جمعه، 20 آوریل 2018 - 09:37

پیش‌بینی کاهش 20 ‌درصدی بارش‌ها برای فصل بهار و تابستان 97

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه همکاری لازم با مرکز ملی اقلیم‌شناسی و مرکز پایش خشک‌سالی‌ کشور و سایر منابع خارجی داریم گفت: پیش‌بینی بارش برای فصل بهار و تابستان 97 کاهش 20 ‌درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش خوبان،  محمد دادرس شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری شبکه باران با بیان اینکه میزان بارش دریافتی در پهنه کشور در سال زراعی، 97 میلی‌متر بود اظهار کرد: میزان بارش نسبت به سال گذشته که 180 میلی‌متر بود، 46 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش نسبت به بلندمدت 162 میلی‌متر بود افزود: این مقدار 48 درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد و استان گیلان نیز از این موضوع مستثنا نبود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در پهنه گیلان 511 میلی‌متر از ابتدای سال زراعی تاکنون بارندگی داشتیم گفت: نسبت به سال گذشته که بارش 662 میلی‌متر بوده حدود 21 درصد کاهش مشاهده می‌شود و نسبت به بلندمدت که 643 میلی‌متر بوده حدود 23 درصد کاهش داشتیم.

دادرس با بیان اینکه برای جلگه مرکزی مانند رشت، آستانه‌اشرفیه، کیاشهر، انزلی و فومن که بیشترین سطح زیر کشت برنج و شالیزار را داریم 870 میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون را داشتیم تصریح کرد: نسبت به سال گذشته که یک هزار و 212 میلی‌متر میزان بارش بوده حدود 28 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت که یک هزار و‌ 61 میلی‌متر بوده 18 درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری لازم با مرکز ملی اقلیم‌شناسی و مرکز پایش خشک‌سالی‌ کشور و سایر منابع خارجی داریم بیان کرد: پیش‌بینی بارش برای فصل بهار و تابستان 97 کاهش 20 ‌درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه اگر در فصل بهار متوسط بارندگی 152 ‌میلی‌متر باشد گفت: با این مقدار بارش اگر 20 درصد کاهش را در نظر بگیریم حدود 120 میلی‌متر انتظار میزان بارندگی راداریم.

دادرس با بیان اینکه امیدواریم این بارش‌ها به هنگام باشد گفت: بحث شدت و مدت بارندگی در طول سال‌ها‌ تغییر کرده درصورتی‌که درگذشته بارندگی‌های ملایم و مداوم داشتیم و امیدواریم این بارندگی‌ها به نحوی باشد که بتواند در ‌بحث محصول برنج و آبیاری برنج کمک شایانی را به کشاورزان داشته باشد.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads