کد خبر: 165447 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 آوریل 2018 - 14:25

رئیس کل دادگستری گیلان :

پارسال 500 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی گیلان شد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: پارسال 500 هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد و اغلب آنها در بخش های محاکم، دادسرا و اجرای احکام رسیدگی شد.

به گزارش خوبان، سیاوش پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان توسعه دادگستری آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر و بیکاری ریشه اصلی جرائم است و میانگین زمان رسیدگی به پرونده های کیفری از 35 تا 40 روز و پرونده های حقوقی 35 تا 60 روز است.
وی با اشاره به این که سالانه 15میلیون پرونده وارد چرخه دادگستری کشور می شود افزود: این رقم، شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید با همکاری قوا و مردم برای کاهش پرونده های کیفری و حقوقی تلاش کنیم.
وی بیان کرد: 46 درصد زندانیان کشور به طور مستقیم و 30 درصد زندانیان به صورت غیر مستقیم در ارتباط با مواد مخدر، زندانی شده اند.
سیاوش پور ادامه داد: از هر سه ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق منجر می شود و خوشبختانه گیلان در این ارتباط از استان های بحرانی نیست و بیشترین طلاق در این استان مربوط به شهرستان رشت است.
او گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگار اراضی) باعث کاهش اختلاف و جلوگیری از طرح شکایات و دعاوی در محاکم قضایی می شود و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم از سوی دولت، این طرح توسط سازمان ثبت اسناد و املاک با جدیت اجرا شود.
رئیس کل دادگستری گیلان افزود: حفظ اراضی ملی، جنگل و نوار ساحلی از نظر دستگاه قضا مهم است و با متخلفان آن و مفاسد اقتصادی با قاطعیت برخورد می شود و دستگاه قضا، تحت تاثیر هیجانات سیاسی قرار نمی گیرد.

 

انتهای پیام/32132


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads