کد خبر: 165408 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 آوریل 2018 - 09:52

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اولین کانون سلامت محله گیلان، در رشت افتتاح می شود

یوسف زاده چابک گفت: در راستای تفاهم نامه وزارت بهداشت و وزارت کشور در خصوص اجتماعی شدن مقوله سلامت، پس از ابلاغ دستورالعمل وزارتی، استان گیلان به عنوان یکی از استانهای پیشتاز، اولین کانون سلامت محله را در استان راه اندازی می کند.

به گزارش خوبان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: به منظور ارتقای سلامت همه جانبه مردم و در راستای اجتماعی شدن مقوله سلامت، به همت دانشگاه عوم پزشکی گیلان و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، اولین کانون سلامت محله استان گیلان، در محله حمیدیان رشت افتتاح می شود.

وی یکی از اهداف مهم این طرح را ارتقای سلامت مردم در گیلان عنوان کرد و افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظر دارد با استقرار کانون سلامت محلات در استان، به ویژه در محلات کم برخوردار، مشارکت مردم را برای ارتقای سلامت جامعه افزایش دهد.

یوسف زاده چابک خاطر نشان کرد: با استقرار کانون سلامت محلات در قالب شش کارگروه شامل: مادر و کودک، نوجوان و جوان، میانسال، سالمند، محیط زیست و تحکیم بنیان خانواده و حضور پررنگ پزشک خانواده شهری، بهبود نظام ارجاع در محلات شهری مدنظر قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ابراز امیدواری کرد: با افزایش مشارکت مردم، بتوانیم ۷۵درصد از مولفه های موثر بر سلامت مردم را که خارج از حیطه وظایف وزارت بهداشت است، مدیریت کنیم.

انتهای پیام/51


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads