کد خبر: 165286 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 آوریل 2018 - 10:14

زباله تهدید جدی برای آینده رشت است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: زباله تهدید جدی برای آینده کلانشهر رشت است.

به گزارش خوبان،  هوشنگ عباسقلی زاده غروب دوشنبه در جلسه پیگیری اجرای تعهدات سازمانی سایت تخلیه زباله سراوان رشت با بیان این که به فکر کم کردن زباله نیستیم بلکه همچنان در حال افزایش زباله هستیم، اظهار کرد: بایستی سیاست های کاهش زباله در کلانشهر رشت مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی مصرف برای کاهش زباله اضافه کرد: برای کاهش زباله بایستی مواد پلاستیکی را حذف کرده و در میوه فروشی ها اجبار به استفاده از پاکت داشته باشیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به نقش مهم شهرداری در موضوع کاهش تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله اظهار کرد: شهرداری کلانشهر رشت بایستی در این بخش کارهای اساسی انجام دهد که البته مشارکت شهروندان نیز حائز اهمیت است.
وی در ادامه با بیان این که کمپوستی که در رشت تولید می کنیم ، قابل استفاده نیست، تصریح کرد: دلیل اصلی موضوع مربوط به شیشه در خروجی کارخانه است، پیشنهاد می شود که بتوانیم باکس های جمع آوری شیشه را در تمام نقاط شهر در دل زمینه به صورت قلک ایجاد کنیم.

عباسقلی زاده بیان داشت: رشت و شهرداری این کلانشهر بایستی در بخش اعتبارات ، مورد توجه قرار گیرند.
جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی از شهرهای اطراف شده است. در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در 17 کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز 650 تا 750 تن زباله از کلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.
شیرابه های ناشی از زباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است؛ به گفته برخی از اهالی، شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهر رود و زرجوب سرازیر می شود.
تصویب هفت هزار و 500 متر زمین برای احداث تصفیه خانه و حوضچه آرامش شیرابه سایت تخلیه زباله سراوان رشت از مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads