کد خبر: 165257 - تاریخ: دوشنبه، 16 آوریل 2018 - 18:12

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مردم رفتارهای ما مسئولان را به پای نظام می نویسند/ امکان کمبود آب در فصل زراعی جدی است

امام جمعه رشت با بیان اینکه نباید به افراد به علت داشتن سلایق سیاسی حاشیه زد، گفت: متأسفانه این نوع نگاه بلایی برای کشور شده است جناح ها تا زمانی که به خط قرمزها که رهبری، ارزش های نظام و انقلاب است لطمه نزنند مشکلی ندارد.

به گزارش خوبان ، حجت الاسلام رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رشت و جمعی از بخشداران این شهرستان با بیان اینکه توسعه شهری برای مسئولان تلاش های بیشتری را می طلبد گفت: از این جمع حاضر برای حضورشان تشکر میکنم و انشاالله در آینده این دیدارها بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به دیدارش با ائمه جمعه استان گفت : به تمامی امام جمعه های استان تاکید داشتم که از تریبون نماز جمعه برای تخریب مسئولان و مدیران استفاده نکنند و باید روحیه مطالبگری داشته باشند.

امام جمعه شهرستان رشت با بیان اینکه نماز جمعه محل تبین معارف دین خدا و ارزشهای نظام است، گفت : بیان مشکلات مردم با شیوه عقلانی و منطقی از مسائلی است که در نماز جمعه مطرح میشود.

فلاحتی با بیان اینکه ائمه جمعه باید با مدیران و مسیولان شهر خود در ارتباط باشند افزود: این ارتباط سبب میشود که مشکلات مردم و منطقه بازگو شود و راه حل آن نیز در مدت زمان کمی انجام گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر مدیری یا مسئولی تذکراتتان را نادیده گرفت به مقام بالاتر مراجعه کنید افزود: باید همدلی و اتحاد در کارها باشد و البته اختلاف نظرهایی نیز هست که این امری عادی است و باید با آرامش و بدون تنش مسائل را حل و فصل کرد.

وی خطاب به فرماندار شهرستان رشت و مسئولان همراه گفت : همانطور که شما نماینده دولت هستید  ائمه جمعه نیز نماینده رهبری در آنجا هستند و باید در کنار هم برای توسعه اجتماعی و اقتصادی , سیاسی و صنعتی و کشاورزی منطقه خود کوشا باشیم.

 فلاحتی ادامه داد: فرمانداری شهرستان رشت که مرکز استان را برعهده دارد کارش بیشتر عمرانی است و باید نظار گر بر توسعه و اقدامات آبادانی شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه از معضلات کشور بیکاری و فساد اقتصادی است افزود: مسئولان و مدیران در کار خود باید راستی و درستی را پیشه کنند زیرا مردم همه رفتارهای ما مسئولان را به پای نظام می نویسند.

امام جمعه رشت ادامه داد: باید برای اشتغال زایی بنگاه های تولیدی کوچک توسعه پیدا کنند و نیز نظارت در اجرای این بنگاها از مهمترین کارهای بخشداران و فرمانداری است .

فلاحتی با بیان اینکه باید با مردم هماهنگ باشید گفت : باید مردم را حفظ کنیم و در میان آنها حضور پیدا کنیم و شنوای دغدغه ها و مشکلاتشان باشیم.

وی ادامه داد:  نمایندگان ارجاع دهنده مشکلات مردم به فرمانداران و استانداران هستند عزل و نصب ها به دست استاندار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کشاورزان کارشان همیشه به صورت سنتی بوده است، افزود: متاسفانه کشاورزان رقبتی به کشاورزی صنعتی ندارند اگر میخواهیم توسعه در کشاورزی داشته باشیم باید به صورت صنعتی و کارشناسی در این حوزه عمل کنیم.

** نباید به افراد به علت داشتن سلایق سیاسی حاشیه زد

وی  افزود: از مسئولان می خواهم که به مردم بقبولانند که در ۱۰ سال گذشته کم آبی بوده است اما امسال نزولات آسمانی کم است و امکان کمبود آب در فصل زراعی جدی است.

وی با بیان اینکه نباید به افراد به علت داشتن سلایق سیاسی حاشیه زد، گفت: متاسفانه این نوع نگاه بلایی برای کشور شده است جناح تا زمانی که به خط قرمزها که رهبری، ارزش های نظام و انقلاب است لطمه نزند مشکلی ندارد.

فلاحتی ادامه داد: باید در کارها شایسته سالاری را در نظر بگیریم از ظرفیت های دانشگاهی استفاده کنید.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد آلودگی در دریا و کوه هستیم گفت: روخانه گوهر رود و زرجوب زمانی مایه عزت این شهر بود اما متاسفانه امروز شاهد آلایندگانی در این روخانه ها هستیم که بر زندگی موجودات زنده اثر گذار است.

** احیای روخانه های رشت عقب افتاد

وی ادامه داد: متاسفانه در یک دوره ای هم گرایی در مدیران نبود و احیای این دو روخانه عقب افتاد.

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: واحدهای صنعتی شهر رشت حال و روزگار خوبی ندارد باید مدیران مجاهدانه برای راه اندازی کارخانه ها کار کنند.

وی ادامه داد: کشاورزی در گیلان در زمینه زیتون، چای، بادام، نیشکر، برنج را باید توسعه بدهیم.

امام جمعه رشت در پایان افزود: باید همگرایی و وحدت بین مسئولان و ائمه جمعه ها وجود داشته باشد تا بتوانیم مشکلات جامعه به راحتی حل شود.

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads