کد خبر: 165240 - تاریخ: دوشنبه، 16 آوریل 2018 - 09:06

استاندار گیلان:

آب سد سفیدرود 10 اردیبهشت رهاسازی خواهد شد

استاندار گیلان گفت: 16اردیبهشت زمان رهاسازی آب پشت سد پیش بینی شده بود، اما با توجه به خواست کشاورزان سراسر استان، این زمان به 10 اردیبهشت کاهش پیدا کرد.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از سد سفیدرود در منجیل در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیارد و 50 متر مکعب ذخیره سد بود، اما امسال در حال حاضر حدود 872 میلیون مترمکعب آب ذخیره داریم.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 14 درصد کسری آب داریم، افزود: این در صورتی است که آورد روزانه ما در سال گذشته بیشتر بود و هر روز حدود 20 درصد به حجم آب پشت سد سفیدرود اضافه می شد که نشان می دهد امسال در مجموع با بیش از 14 درصد کسری مواجه هستیم.

استاندار گیلان، ضمن قدردانی از کشاورزان جهت صرفه جویی در مصرف آب و شخم زمستانه، تصریح کرد: کشاورزان شخم اول را به موقع و بیش از مدت مشابه سال گذشته انجام دادند. ما هم تلاش می کنیم امسال بهتر از سال گذشته برنامه ریزی برای صرفه جویی داشته باشیم.

سالاری، با اشاره به اجرای بازسازی و مرمت انهار، خاطرنشان کرد: بازسازی انهار و پمپاژ آب ادامه دارد و سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه ای در این امر با کشاورزان همکاری خواهند کرد. کشاورزان نیز با استفاده بیشتر از منابع محلی در مدیریت منابع آبی به مسئولان کمک کنند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه کار لاینحل و مشکل غیر قابل مدیریت در سایه همکاری خوب مردم و مسئولان وجود ندارد، گفت: 16 اردیبهشت زمان رهاسازی آب پشت سد پیش بینی شده بود، اما با توجه به خواست کشاورزان سراسر استان، این زمان به 10 اردیبهشت کاهش پیدا کرد تا فصل کشت را زودتر آغاز کنیم.

 

انتهای پیام/669


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads