کد خبر: 165235 - تاریخ: دوشنبه، 16 آوریل 2018 - 08:59

التهابات ارزی ۴۰ درصد ارزش پول ملی کشور را کاهش داد

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه نوسانات ارزی نه‌تنها به بخش ساخت و ساز بلکه به همه حوزه‌ها آسیب وارد کرده است گفت:‌ التهابات ارزی ۴۰ درصد ارزش پول ملی کشور را کاهش داد.

به گزارش خوبان ، حسن خسته‌بند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ نوسانات شدید بازار ارز که اخیراً در کشور اتفاق افتاد نه‌تنها به حوزه‌هایی نظیر مسکن و سایر بخش‌های دیگر آسیب زد و خسارات فراوانی به ‌آن‌ها وارد کرد بلکه باعث کاهش 40 درصدی ارزش پول ملی کشور شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد:‌ اتفاقاتی که در بازار ارز به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی امسال به‌وقوع پیوست حاصل و دسترنج دست‌های پنهان داخلی و خارجی بود که با چاشنی بی‌تدبیری و عملکرد بسیار ضعیف مسئولان همراه شد و اثرات منفی آن به تمام بخش‌های کشور سرایت کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر همکاری قوای سه گانه افزود:‌ امیدوار هستیم انسجام و تعامل سازنده‌ای که هم‌اکنون در بین مسئولان قوای مقننه،‌ مجریه و قضائیه برای حل مشکلات ارزی کشور شکل گرفته است به کنترل اوضاع و بازگرداندن شرایط به قبل از زمان بحرانی بینجامد.

خسته‌بند با بیان اینکه قیمت ارز تأثیرات مخربی در بازار مسکن به‌وجود آورده است تصریح کرد:‌ قیمت‌هایی که در بازار مسکن مطرح می‌شود کاذب است و هیچ خریداری نیز متقاضی ساختمان‌های مسکونی ساخته شده نیست زیرا در حال حاضر نقدینگی لازم و کافی در بین مردم وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به زمزمه افزایش سقف وام مسکن عنوان کرد:‌ افزایش تسهیلات به میزان 200 میلیون تومان از جمله راهکارهای امسال دولت در جهت ایجاد تحول مثبت و رونق‌بخشی به بازار مسکن است که در صورت اجرا می‌تواند تحول خوبی در این بخش به‌وجود آورد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس نیاز سالانه کشور در بخش مسکن را برشمرد و افزود:‌ برای پاسخگویی به نیاز داخلی سالانه بیش از یک میلیون مسکن باید در کشور ساخته شود که با شرایط کنونی و رکودی که بر بازار ساخت و ساز حاکم است این امر به‌خوبی محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بین قدرت خرید مردم و قیمت آپارتمان‌های فاقد سکنه تفاوت بسیاری است بیان داشت:‌ اغلب این ساختمان‌ها با زیربنای بسیار زیاد به‌ویژه در کلانشهرها و در مناطق بالای شهر قرار گرفته‌اند که قیمت آن‌ها به‌هیچ عنوان مطابق با سطح درآمد مردم به‌ویژه زوج‌های جوان نیست.

خسته‌بند حوزه ساخت و ساز و مسکن را یکی از بخش‌های بسیار مستعد در ایجاد فرصت‌های شغلی خواند و گفت:‌ دولت باید با ارائه راهکارهای جدید و مشوق‌های لازم مسیر سرمایه‌های سرگردان مردم را از حوزه‌هایی نظیر بازار سکه و طلا و ارز به‌سمت ساخت و ساز و بازار مسکن سوق دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید از این فرصت طلایی پیش‌آمده نهایت بهره را ببرد ابراز داشت:‌ حمایت از بازار مسکن و فعالیت‌های ساخت و ساز توسط دولت نه‌تنها این حوزه را از رکود فعلی نجات می‌دهد بلکه می‌تواند در حل مشکل اشتغال بسیار مفید و موثر واقع شود.

انتهای پیام/‌م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads