کد خبر: 165087 - تاریخ: جمعه، 13 آوریل 2018 - 13:53

باد و باران در راه است

پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

ضمن مه آلود بودن هوا وابرناکی، روند تدریجی کاهش دما (۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس)، وزش باد (گاهی شدید) و بارندگی (بصورت متناوب و گاهی بصورت رگباری)، احتمال رعدوبرق و تگرگ (برای مناطق مستعد) طی جمعه لغایت دوشنبه هفته آینده، مورد انتظار می باشد.

به گزارش خوبان، هواشناسی استان گیلان طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای بارشی از امشب و استقرار آن تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

بر این اساس ضمن مه آلود بودن هوا وابرناکی، روند تدریجی کاهش دما (۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس)، وزش باد (گاهی شدید) و بارندگی (بصورت متناوب و گاهی بصورت رگباری)، احتمال رعدوبرق و تگرگ (برای مناطق مستعد) طی جمعه لغایت دوشنبه هفته آینده، مورد انتظار می باشد.

همچنین با توجه به ماهیت بارش های رگباری، در بعضی از نقاط استان بویژه نواحی مرکزی و شرقی و همچنین ارتفاعات و دامنه های این نواحی، گاهی بارندگی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال آبگرفتگی وجود دارد.

توصیه می شود:

به مسافران و گردشگران عزیز توصیه می شود از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند.

بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، پرورش دهندگان ماهی تمهیدات لازم را بعمل آورند.

بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها و … با توجه به اطلاعیه صادره توصیه های کارشناسی خود را صادر نموده و تمهیدات لازم را بعمل آورند.

 

انتهای پیام/5412


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads