کد خبر: 165012 - تاریخ: چهارشنبه، 11 آوریل 2018 - 09:11

در پرجاذبه‌ترین نقطه اروپا قدم بزنید | بهار در باغ گل کوکنهوف آمستردام

کوکنهوف ( Keukenhof) که با نام باغ اروپا هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند است. این باغ اغلب در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده کنند. این دو ماه که با نام جشنواره لاله هم شناخته می شود بزرگ ترین جشنواره گل لاله در جهان است.

به گزارش خوبان،  کوکنهوف ( Keukenhof) که با نام باغ اروپا هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند است. این باغ اغلب در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده کنند. این دو ماه که با نام جشنواره لاله هم شناخته می شود بزرگ ترین جشنواره گل لاله در جهان است.

هزاران هزار، گل لاله رنگی که مختص فصل بهارند در کوکنهوف کاشته می شوند و مناظره ای فوق العاده را به وجود می آورند. بازی با رنگ ها اینجا بیداد می کند… لاله که سمبل کشور هلند است به وفور در این باغ وسیع یافت می شود.

عطر گل های بهاری… قطرات شبنم…

قدم زدن میان طبیعتی زیبا و ناب در سرزمین گل های دنیا، هلند، حس و حالی دارد وصف نشدنی و خارق العاده.

باغ گل کوکنهوف ۳۲ هکتار مساحت دارد و هر سال در زمستان حدود ۷۰۰ هزار پیاز لاله را در آن می کارند تا بهاری رنگارنگ را برای گردشگران به ارمغان آورند. در کل ۸۰۰۰ گونه مختلف لاله در این مکان کاشته می شوند.

تمامی گل ها هنرمندانه و با برنامه ریزی بسیار دقیق کاشته و مورد بهره برداری قرار می گیرند. کوکنهوف در سال ۲۰۱۷ میلادی از ۲۳ ماه مارس تا ۲۱ ماه مه ( ۴ فروردین تا ۱ خرداد) باز می شود. البته برخی مواقع به دلیل شرایط نامساعد جوی این جشنواره گل از اواسط اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و علاقمندان می توانند از زیبایی هایش لذت ببرند و تنها ۸ هفته در فصل بهار فرصت هست تا از این بهشت زیبا لذت ببرید.

زمین های بازی، مزارع زیبا و راه های سنگ فرش شده ی چشم گیر همه و همه در این باغ گرد هم آمده اند تا خانواده ها بتوانند ساعاتی را در کنار هم سپری کنند و برای کارهای روزمره آماده شوند.

از افتخارات باغ گل کوکنهوف هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دارا بودن ۲۵۰۰ اصله درخت در ۸۷ گونه مختلف
برنده جاذبه پر جاذبه ترین نقطه اروپا
بازدید ۴۴ میلیون نفر طی ۶۰ سال گذشته از این باغ گل
بزرگترین باغ گل لاله دنیا
طراحی ۱۵ کیلومتر راه برای پیاده روی
بزرگترین باغ مجسمه در هلند

 

 

61282


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads