کد خبر: 16500 - تاریخ: یکشنبه، 13 ژانویه 2013 - 12:45

در خطبه های این هفته ی نماز جمعه ی خمام ؛

حجت الاسلام عاشوری: انقلاب اسلامي ايران ثابت کرد که امداد الهي مؤثرترين عامل قدرت يک نظام است. + عکس

خوبان خبر: خداوند فتنه 88 را به گونه اي هدايت کرد که همه سرمايه هاي استکبار به هدر رود و در عوض بار ديگر آموزه هاي انقلاب زنده شود و نصب العين نسل جوان قرار گيرد.

به گزارش خوبان، نماز جمعه ی این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه ی خمام ، در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به 28 صفر ماه ، سالروز رحلت شهادت گونه ی رسول اکرم (ص) ، به ماجرای شهادت ایشان توسط زن یهودی اشاره کردند و افزودند : آن حضرت به سم زن يهودي به شهادت رسيده اند. و البته برخي از منافقيني که موفق نشده بودند با رم دادن شتر پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم)، آن حضرت را به دره پرتگاه ساقط کنند، بالأخره نقشه خود را به طريق ديگري عملي کردند. و همين مسير را در به شهادت رساندن اهل بيت آن حضرت نيز دنبال نمود.

1

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری ماه های محرم و صفر را زمان یادگیری درس سیاست ولایی از اهل بیت (ع) دانستند و ادامه دادند: مخصوصاً دهه آخر ماه صفر يعني از اربعين اباعبدالله(عليه السلام) تا شهادت عالم آل محمد، و امام رضا(عليه السلام) به ما مي آموزد که موضوع حکومت اسلامي منحصر در عاشورا و کربلا نيست و اهميت بزرگداشت اين ايام کمتر از خود عاشورا و کربلا نمي باشد. همانطور که شهادت اباعبدالله(عليه السلام) حاکميت کفر و اسلام سکولار را مردود و غيرقابل پذيرش براي مسلمين دانست، شهادت امام حسن(عليه السلام) نيز دقيقاً در همين راستا بوده است.

3

امام جمعه ی خمام ، امداد الهی را از برجسته ترين و مؤثرترين عامل قدرت نظام اسلامی ایران خواندند و تصریح کردند: ما براي پيروزي انقلاب اسلامي، جز «الله اکبر» هيچ سلاح ديگري نداشتيم و بسياري از حوادث ناگوار را بدون آنکه متوجه شويم، خداوند آنها را همانند سقوط بالگردهاي آمريکايي در طبس به نفع ما فيصله داد. جنگ تحميلي نيز به امداد الهي به نفع ما رقم خورد؛ و حتي فتنه 88 را هم به گونه اي هدايت کرد که همه سرمايه هاي استکبار به هدر رود و در عوض بار ديگر آموزه هاي انقلاب زنده شود و نصب العين نسل جوان قرار گيرد. اينها چيزي نيست که در آموزه هاي کلاسيک علوم سياسي روز دنيا بگنجد.

ایشان ادامه دادند: امروز 28 صفر به عنوان «روز همبستگي با مردم مسلمان بحرين» نام گذاري شده است که مظلومانه تحت ظلم و ستم حکام آل خليفه قرار گرفته اند. کشور هاي غربي و حاميان منطقه اي آنها که از حملات تروريستي عليه دولت و ملت سوريه، حمايت مي کنند ؛در مقابل اعتراضات مردم به حاکم فاسد و ظالم اين کشور سکوت کرده و حتي براي سرکوب فرياد عدالت خواهي مردم اين کشور، چراغ سبز نيز نشان مي دهند.

2

حجت الاسلام عاشوری در انتهای خطبه هایشان با اشاره به اول ربیع الاول ، سرآغاز تاريخ مسلمين جهان، در خصوص علت  نامگذاری این روز این گونه توضیح دادند: روز يکشنبه اول ماه ربيع الاول، آغاز هجرت پيامبر اکرم(صلي الله عله و آله وسلم)، از مکه به مدينه است که به خاطر اهميت فوق العاده و تأثير شگفت انگيز آن، بعنوان سرآغاز تاريخ مسلمين جهان انتخاب شد و اين واقعه همچنين يادآور ايثار و از جان گذشتگي اميرالمؤمنين(عليه السلام) است که حاضر شد در بستري که چهل نيزه دار و شمشيرزن، آن را نشانه گرفته بودند بخوابد تا پيامبر اسلام بدون مزاحمت مشرکان بتواند شهر را ترک کند و خداوند متعال اين عمل اميرالمؤمنين(عليه السلام) را ستايش کرده و فرمود:« و من الناس من يشري نفسه ابتغاء مرضات الله» (بقره/207). يعني« از ميان مردم کساني هستند که جان خود را در راه رضاي خدا مي فروشند».

 

انتهای پیام/69


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads