کد خبر: 164986 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 آوریل 2018 - 18:06

افزون بر 91 درصد تسهیلات اشتغالزایی رشت جذب شد

فرماندار رشت گفت: سال گذشته، 91 و 18 صدم درصد از تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان جذب شده است.

به گزارش خوبان ، سید محمد احمدی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری رشت افزود: سال گذشته، 358 میلیارد و 337 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار این شهرستان قرار گرفت که از این میزان، 91 و 18 صدم درصد جذب شده و اشتغالزایی شش هزار نفر را به همراه داشته است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در آخرین فصل سال 96 در فرمانداری خاطر نشان کرد: در این سه ماه ، 9 جلسه با 37 مصوبه برگزار شده است.
احمدی اشتغال را از اولویت های اصلی دولت و نیز استان گیلان و شهرستان رشت دانست و بیان داشت: اشتغالزایی را بایستی بر اساس برنامه و به دور از نگاه های بخشی و از هم گسیختگی در شهرستان رشت دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار 842 طرح در سامانه کارا در شهرستان رشت ثبت نام شده، خاطر نشان کرد: این تعداد، 700 طرح روستایی و 142 طرح فراگیر را شامل می شود، 125 طرح نیز مربوط به خدمات، 265 طرح در ارتباط با صنعت و 452 طرح مربوط به کشاورزی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری رشت با اشاره به طرح های مربوط به بوم گردی و ضرورت توجه به این مهم با تاکیدات استاندار گیلان تصریح کرد: فرمانداران در موضوع بوم گردی به عنوان ناظران و بخشداران و دهیاران در صف مقدم هستند بنابراین ضروریست تا مشکلات را ارائه دهند.
فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: دیگر زمان این نیست که در جلسه ها تذکر داده شود، چارچوب ها مشخص و دستگاه های مرتبط نیز از برنامه ها اطلاع دارند بنابراین به تلاش و پشتکار نیاز است.
وی با تاکید بر این که همه مدیران بایستی در بخش طرح های مربوط به بوم گردی و اشتغالزایی بیش از پیش تلاش کنند، اضافه کرد: با توجه به افزایش 36 درصدی مسافر در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رشت، ضروریست برنامه های حوزه گردشگری جدی گرفته شود.

انتهای پیام/2366


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads