کد خبر: 164626 - تاریخ: چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

یادداشت/اسماعیلی دهقی

نقش رسانه‌ها در خصوص سخنان رهبری

آیا تا کنون به تکه کوچک کاغذی که معمولا مقام معظم رهبری در هنگام ایراد سخنرانی دردست چپ خود نگه میدارد و هر از گاهی نیم نگاهی بر آن می اندازد توجه کرده اید ؟

به گزارش خوبان، محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی آیا تا کنون به تکه کوچک کاغذی که معمولا مقام معظم رهبری در هنگام ایراد سخنرانی دردست چپ خود نگه میدارد و هر از گاهی نیم نگاهی بر آن می‌اندازد توجه کرده اید؟
این تکه کاغذ کوچک احتمالا حاوی سر خط نکات ومحور‌هایی است که ایشان برای مدیریت زمان و از قلم نیافتادن مطالب استفاده میکنند.
شاید به همین خاطر باشد که معظم له در طول هر سخنرانی به طیفی ازمهمترین مسائل کشور با هوشمندی و دقت اشاره میکنند و غالبا این گونه است که ایشان ضمن بیان مسائل به راه حل‌های برون رفت از این مسائل نیز اشاره میکنند.
برداشت شخصی این حقیر این است که این محور‌ها علاوه بر نتیجه بیش ازنیم قرن تلاش شبانه روزی ایشان در قبل و بعد از انقلاب، محصول تیم‌های کارشناسی مختلفی است که در اختیار ایشان قرار میگیرد.
سوال مهم این است که دستگاه‌های تبلیغاتی کشور با سخنان ایشان و محور‌هایی که ایشان مطرح میکنند چه برخوردی میکنند؟
آیا انتشار متن سخنان ایشان در چند سایت و پخش آن در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی کافی است؟
عمیقا معتقدیم که اگر فرمایشات ایشان به درستی فهم شود و در دستور کار قرار گیرد قریب به اتفاق مشکلات کشور حل خواهد شد و مشکلات در پیش روی نیز محصول بر زمین ماندن و کم توجهی به رهنمود‌های معظم له است.
بنابر این انتظار کاملا درست و بجایی است که از همه دست اندرکاران امور تبلیغاتی بخواهیم تک تک محور‌های سخنان ایشان در فرصت‌های مبسوط مورد بحث و تبیین قرار گیرد و کارشناسان حوزه‌های مختلف در قالب‌های مختلف به تشریح ابعاد هر یک از این محور‌ها بپردازند.
بعنوان مثال محور‌های مطرح شده در سخنرانی ایشان در جمع مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن ماه آورده میشود
۱- تاکید بر ضرورت وجود انتقاد سازنده
۲-تاکید برمردم‌سالاری حقیقی
۳-اعتراف به عقب ماندگی در زمینه عدالت
۴-اهمیت جوان گرایی
۵-لزوم جبران تبلیغات ضعیف، کم‌کار و کم‌ابتکار
۶-هشدار نسبت به پدیده ارتجاع
۷-هشدار نسبت به بازگشت اشرافیگری
۸- وجود پرشمار مدیران حقیقتاً انقلابی
۹-صادرات خوب، واردات در حد نیاز
۱۰-اولویت خدمت رسانی به قشر‌های ضعیف و مناطق محروم

همانگونه که در بند پنجم نیز مقام معظم رهبری تاکید کردند که در زمینه تبلیغات ضعیف، کم کار و کم ابتکار هستیم باز هم شاهد هستیم که نسبت به این ۱۰ محوری که ایشان در صحبت‌های اخیرشان تاکید کردند کار وی‍ژه و خاصی انجام نشد و جای دارد جبران ضعف در این حوزه به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
شایان ذکر است موارد ذکر شده در فرمایشات معظم له دقیقا همان مطالبات عموم مردم نیز هست بنابر این چرا باید به واسطه غفلت و کم کاری اجازه دهیم دشمن غدار همین مطالب را از شبکه‌ها و سایت‌های خود به نشانه همدردی با مردم مطرح کنند و روز به روز بین مردم و مسئولین نظام فاصله ایجاد کنند.

 

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabar

    سینما شش بعدی خمام

    ads

    adv
    ads
    ads

    ads