کد خبر: 164588 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 آوریل 2018 - 19:42

با ورود بیش از ۶۸۰ هزار گردشگر:

افزایش ۵۴ درصدی گردشگر نوروزی ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی

در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گردشگران ورودی به این منطقه با رشد ۵۴ درصدی همراه شده است.

به گزارش خوبان، در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گردشگران ورودی به این منطقه با رشد ۵۴ درصدی همراه شده است.

بنا به گزارش ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۷ این منطقه میزان ۶۸۲ هزار و ۷۸۳ گردشگر بود و این در حالی است که تعداد گردشگران ورودی به منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۴۰۹۱ نفر بوده، که نشان دهنده افزایش ۵۴ درصدی تعداد گردشگر ورودی به منطقه می باشد.

از سوی دیگر طی ۱۶ روز تعطیلات نوروزی تعداد ۹۳ هزار ۲۸۹ گردشگر در هتل ها و مراکز اقامتی این منطقه نیز اقامت داشتند، آماری که در قیاس با ۸۱۷۹۶ گردشگری که تعطیلات سال ۹۶ این منطقه را برای اقامت برگزیدند، بیانگر رشد ۱۴ درصدی است.

بنابراین گزارش رویکرد مناسبی که سازمان منطقه آزاد انزلی طی سالهای گذشته با ایجاد و تکمیل زیرساخت های گردشگری که به بالارفتن استانداردهای امکانات موجود در منطقه منجر شده و در عین حال از طریق برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری و تفریحی در قالب جشنواره ترنم بهار، ظاهر و غنایی دیگر یافت، به گردشگران ورودی به استان گیلان این اطمینان را داد که در مرکز ثقل گردشگری شمال کشور و نگین گردشگری گیلان نه تنها از امکانات و تسهیلات بهتری بهره مند می گردند و خاطرات خوبی را کنار خانواده تجربه می کنند، بلکه از قِبَل حضور در بخش های مختلف جشنواره ترنم بهار با فرهنگ و تمدن مردمان گیلان زمین آشنا می شوند.

براین اساس جشنواره ترنم بهار در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد منطقه برگزار شد که در آن صنایع دستی هنرمندان منطقه، سوغات و غذاهای استان گیلان برای ارائه به گردشگران در قالب نمایشگاه نوروز بازار عرضه گردید. نمایش های آئینی و بومی گیلانیان به نمایش درآمد که در این میان اجرای نمایش های آئینی عروسک های غول پیکر اساطیری گیلان تحت عنوان عروس گولی از جذاب ترین بخش های نمایشی بود که مورد استقبال مسافرین نوروزی قرار گرفت.

از سوی دیگر برگزاری برنامه های موسیقی فولکلور و کنسرت خوانندگان پاپ کشور در کنار اجرای دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی دا (مادر) با همکاری هیأت ورزش روستایی و عشایری استان گیلان در پارک جنگلی چپرپرد مورد توجه گسترده گردشگران قرار گرفت و پخش برنامه های مشارکتی که با اجرای زنده در استودیوهای منطقه و با حضور هنرمندان استانی و ملی برگزار شد به آشنایی گسترده تر مخاطبین با ظرفیت ها، خدمات و برنامه های منطقه در حوزه گردشگری منجر گردید.

گفتنی است منطقه آزاد انزلی دارای بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحات دریایی، زیباترین مجموعه طرح ساحلی با امکانات و تجهیزات متنوع گردشگری، تفریحات و ورزشهای دریایی و ساحل مبلمان مدرن و سنتی، المان های نوروزی، نورافشانی، بهشت پرندگان و امکانات دیگری همچون آبنمای موزیکال و پرده آبی هوشمند بهمراه امکان خرید از مجتمع های تجاری، است که بسته امکانات، خدمات و برنامه های سازمان برای گذراندن تعطیلات مفرح و لذت بخش برای خانواده های کشورمان در ایام نوروز را تکمیل نموده بود.

انتهای پیام/6897


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads