کد خبر: 164416 - تاریخ: شنبه، 31 مارس 2018 - 18:39

با حضور 52 معتکف ؛

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد امام حسین (ع) خواچکین

خبرنگار سارا احمدی

حجت‌الاسلام رضا عموزاده دبیر اجرائی اعتکاف در مسچد امام حسین(ع) خواچکین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در مسجد امام حسین (ع) خواچکین آغاز شده است.

به گزارش خوبان، اعتکاف سنت حسنه محمدی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی توسعه پیدا کرد و می‌توان بیان کرد رویش معنوی نظام در قالب اعتکاف شکوفا شد و اکنون با شرکت جوانان و اقشار مختلف در این مراسم خود را نشان می‌دهد.

اعتکاف فرصت تأمل، تدبیر، تفکر و انتقال معارف است یعنی کسانی که در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کنند با عشق، میل و رغبت معنویت‌طلبانه و اخلاص‌محور وارد خانه خدا می‌شوند و ظرفیت پذیرش بسیار بالایی دارند.

کسانی که در اعتکاف حضور دارند انسان‌های معنویت‌گرا، عبودیت‌طلب و دغدغه‌مند دین هستند و معتکفان از 13 تا 15 رجب در مساجد با همتی بلند برای روزه‌داری، عبادت، شب زنده‌داری و خودسازی اقدام می‌کنند بنابراین اعتکاف یکی از عرصه‌های تزکیه است.

حجت‌الاسلام رضا عموزاده دبیر اجرائی اعتکاف در مسجد امام حسین(ع) خواچکین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در مسجد امام حسین (ع) خواچکین آغاز شده است.

وی با اشاره به شرکت 52 نفر دانش آموزن در مراسم معنوی اعتکاف افزود: این مراسم توسط اعضای کانون فرهنگی آفتاب هشتم و کانون امام رضا (ع) درحال برگزاریست.

دبیر اجرائی این مراسم  با تشریح برنامه‌های متنوعی که برای این سه روز برنامه ریزی شده تصریح کرد: اقامه نماز جماعت سه وعده، برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم و ادعیه، جلسات معرفتی، جلسات پرسش و پاسخ قرائت نماز از برنامه هایی هستند که برای اعتکاف پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/822


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads