کد خبر: 164361 - تاریخ: شنبه، 31 مارس 2018 - 09:03

خوبان خبر گزارش می دهد:

رودخانه « خمام رود » در محاصره زباله ها

خبرنگار : سارا احمدی

رودخانه خمام رود به دلیل اینکه در مرکزیت شهر قرار دارد و یکی از مهم ترین رودخانه های شهر خمام می باشد،حال و روز خوشی ندارد.

به گزارش خوبان ؛آب را گِل نکنیم:شاید این آب روان، می‌رود پای سپیداری، تا فرو شوید اندوه دلی. دست درویشی شاید، نان خشکیده فرو برده در آب.

رودخانه خمام رود به دلیل اینکه در مرکزیت شهر قرار دارد و یکی از مهم ترین رودخانه های شهر خمام می باشد،حال و روز خوشی ندارد.

اما چند وقتی است که به دلیل بی مهری مردم به محلی آلوده تبدیل شده که تنها وظیفه اش جا دادن زباله ها و فاضلاب است.

منظور همان زباله هایی است که توسط مردم به خصوص ساکنان حاشیه رودخانه به دل آب انداخته می شود تا خانه های خود را سبک کنند با حضور در کنار این آبگیر می توانیم انواع و اقسام زباله ها را مشاهده کنیم.

اما پاسخ ما به این لطف و بخشندگی چیست رودخانه ای که سخاوتمندانه بدون هیچ چشم داشتی مزارع را آبیاری می کندبه راستی که ما حق این همه مهربانی را به جا نیاورده ایم.

گلایه ما بر سر دیدن مناظر مشمئز کننده و ناراحت کننده ای است که در مسیر این رودخانه زیبا ، به دلیل عدم پیگیری مسئولین مربوطه نمای زیبای شهر خمام  را خراب کرده است.

یکی از شهروندان خمامی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به آلوده شدن این رودخانه اظهار داشت: متأسفانه مردم خمام اعم از مغازه داران حاشیه رودخانه تا ساکنان این حواشی زباله های خانگی و مغازه های خود را داخل بستر رودخانه می ریزند.

به جرأت می توان گفت اگر جلوی این پدیدۀ زشت اجتماعی گرفته نشود در طی سال های آینده علاوه بر اینکه بیماری های متعدد در این شهر شیوع پیدا می کند دیگر هیچ منظرۀ زیبایی در اطراف این رودخانه نخواهیم داشت، شاید اگر مدت عمر زباله ها را بدانیم دچار وحشت شویم و کمی به خودمان بیاییم و کمتر خسارت به طبیعت بزنیم.

 

 

انتهای پیام/12699


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads