کد خبر: 164145 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 مارس 2018 - 09:18

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی :

وضع مالیات عادلانه نیازمند شفافیت در درآمدها است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وضع مالیات بر کالای تولیدی را در رکود کشور ناچیز توصیف کرد و گفت: برای وضع مالیات عادلانه لازم هست درآمدها شفاف و بنگاه‌های اقتصادی مجهز به حسابرس‌های آنلاین شوند.

به گزارش خوبان، محمدصادق حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت، با اشاره به طرح حذف مالیات در تولید اظهار کرد: نمایندگان مجلس مفهوم کارشناسی از ارزش‌افزوده ندارند درحالی‌که ارزش‌افزوده باید از کالای نهایی گرفته شود.

وی بابیان اینکه زیرساخت اعمال ارزش‌افزوده در کشور وجود ندارد افزود: در هیچ‌کدام از بنگاه‌های اقتصادی نظیر سوپرمارکت‌ها حساب آنلاینی که مالیات به آن دسترسی داشته باشد وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کتمان واقعیت از درآمد در نظام فروش کشور گفت: هیچ تاجری در کشور تاکنون نداشتیم که اعلام کند روزانه 500 میلیون تومان فروش داشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های کشور توانایی استقرار ماشین‌آلات حسابرسی آنلاین را ندارد تصریح کرد: طبق قانون جهانی ارزش‌افزوده و مالیات تنها باید از کالای ساخته‌شده گرفته شود که این مهم در حال حاضر در کشور اجرایی نمی‌شود و دارایی باید سیاست‌های خود را در آن راستا هدایت کند.

حسنی با اشاره به کم‌کاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در ساماندهی نظام شفافیت فروش کالا و خدمات و آنلاین بودن تراز مالی بنگاه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش‌افزوده و مالیات 9 درصدی به‌صورت زنجیره‌ای بر روی یکدیگر اعمال می‌شوند و محصول نهایی را گران می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: طبق سیستم اداری مالیات ایران هر فروشنده‌ای باید هر سه ماه یک‌بار ارزش‌افزوده‌ای که به دست آورده را با اعلام میزان فروش، مالیات خود را تسلیم کند اما این مهم در جامعه تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

وی بابیان اینکه اگر یک کالایی در پنج مرحله از خط تولید قرار بگیرد در هرکدام از مرحله‌ها 9درصد ارزش‌افزوده به آن تعلق می‌گیرد اظهار کرد: اعمال چند برابری ارزش‌افزوده بر یک کالا غلط است و نوع مالیات گیری هنوز در کشور درست اجرانشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مالیات و ارزش‌افزوده بر کالا نقش بسیار ناچیزی در رکود دارد افزود: وضع مالیات بر کالا تأثیر در کاهش تولید دارد اما این تأثیر نمی‌تواند ما را مجبور به حذف مالیات کند.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads