کد خبر: 164039 - تاریخ: یکشنبه، 25 مارس 2018 - 09:33

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان مطرح کرد

اطفا و کنترل آتش سوزی گسترده در جنگلهای گیلان | از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان درباره گستردگی آتش نیز گفت: شهرستانهای املش، لنگرود، لاهیجان و سیاهکل به صورت وسیع دچار حریق شدند.

به گزارش خوبان، حجت شعبانپور با اعلام خبر آتش سوزی گسترده در گیلان گفت: از ۸ شب گذشته جبهه هوای گرم که پیش بینی وزش آن نیز شده بود شهرستان های گیلان را تحت تاثیر خود قرار داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان درباره گستردگی آتش نیز گفت: شهرستانهای املش، لنگرود، لاهیجان و سیاهکل به صورت وسیع دچار حریق شدند. همچنین در صومعه سرا ماسال، شفت و رودبار نیز شاهد آتش سوزی بودیم.

وی از آتش گرفتن ۱۳ نقطه لاهیجان و ۴ نقطه اولسبلنگاه ماسال، خبرداد و گفت: خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی، بسیج، سپاه پاسداران و منابع طبیعی و با محوریت فرمانداری، بخشداران و دهیاران کار بسیار بزرگی تا ساعت ۶ صبح رخ داد و عمده مناطق آتش گرفته خاموش شد اما به صورت کف سوزی هنوز در برخی مناطق ادامه دارد.

شعباپور تصریح کرد: باد گرم تا ظهر امروز قرار بود ادامه پیدا کند که خوشبختانه حدود ۵ صبح فروکش کرد و هوای ملایم تری جایگزین آن شد.

این مسئول درباره خسارت وارده نیز اظهار کرد: باد گرم خسارتی نیز به سربندی بامهای منازل وارد کرد. چندین هکتار از اراضی جنگلی سوخته که درحال برآورد آن هستیم تا به سازمان مدیریت بحران اعلام کنیم.

شعبانپور یادآور شد: از بدو این حادثه آقای استاندار پیگیر بودند و جلسات مدیریت بحران شهرستانها به ریاست فرمانداران تشکیل شد و وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران پیگیر این حادثه بودند که خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی گیلان حریق کنترل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان درباره نقش عامل انسانی در بروز این حادثه نیز گفت: با توجه به وزش بادگرم نمیتوان همه تقصیرها را گردن گردشگران انداخت اما مطمئنا روشن کردن آتش در جنگلها بی‌تاثیر نبوده است. هکتارها جنگل به خاطر یک قصور از بین رفت بنابراین از همه خواهش میکنم چنانچه اگر ضرورت به روشن کردن آتش پیدا کردند حتما از خاموش کردن آن مطمئن شوند.

منبع:دیارمیرزا

انتهای پیام/266


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads