کد خبر: 16384 - تاریخ: جمعه، 11 ژانویه 2013 - 11:37

برگزاری مراسم عزاداری دهه ی آخر ماه صفر در مسجد جامع خمام + تصاویر

خوبان خبر: به مناسبت دهه ی آخر ماه صفر توسط هیئت امنای آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مسجد جامع خمام، مراسمی به مدت پنج شب در حال برگزاری است. د

به گزارش خوبان، به مناسبت دهه ی آخر ماه صفر توسط هیئت امنای آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مسجد جامع خمام، مراسمی به مدت پنج شب در حال برگزاری است. در دومین شب از برگزاری این مراسم (1391/10/19) که با حضور جمعی از مسئولین بخش و مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید، حجت الاسلام انصاری نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد ، طی سخنانی در خصوص ویژگی های پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، اوصاف عمومی مربوط به انبیای الهی را اعلام داشته است. همه ی ویژگی ها و اوصافی که 124 هزار پیامبر گذشته داشته اند آن اوصاف و ویژگی ها را رسول گرامی اسلام نیز دارا می باشند. اگر انبیای الهی معصوم بوده اند نبی مکرم اسلام نیز این مقام عصمت را به نحو تام و کامل دارا هستند. اگر انبیای الهی برای اثبات رسالت آمده اند ، و خودشان صاحب معجزه بوده اند، نبی مکرم اسلام نیز صاحب معجرات فراوانی بوده اند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: خداوند متعال هر زمان که می خواست رسول مکرم اسلام را مورد خطاب قرار دهد یک شان و شرافت و جایگاهی برای پیامبر (ص) قائل بود. جز در چند جای قرآن که باید با بردن نام حضرت مشخص و معین بشود . در غیر از این موارد هرجا رسول خدا را خطاب نموده ، فرموده : « یا ایها النبی » ، « یا ایها الرسول »، « یا ایها المزمل » .

ایشان در پایان سخنانشان  اظهار داشتند: پیامبر (ص) دائماً برای هدایت امتش تلاش می کرد. اذیت و آزارهای زیادی دید اما خم به ابرو نیاورد و تحمل کرد. و همیشه می گفت: خدایا این امتم را هدایت کن . رسول مکرم اسلام همیشه برای نجات اسلام رنج فراوانی دید. لذا تا زمانی که خودش در قید حیات بود ، برای نجات امت ، تلاش می کرد.

در پایان این مراسم نیزعزاداران خمامی ،  با مداحی برادر فتاحی ، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند.

DSC08600

DSC08602

DSC08603

DSC08606

DSC08609

انتهای پیام/910


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads