کد خبر: 163801 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 مارس 2018 - 14:42

گزارش/

نگاهی گذرا بر مهمترین رویدادهای سال 96 در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشا

روزها یکی پس از یک دیگر می گذرد و این روزها کم کم بوی بهار و سال 97 به مشام می رسد و اما در این روزهای پایانی سال 96 بر آن شدیم تا رویدادهای مهم امسال در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشا را در گزارشی هرچند کوتاه در اختیار خوانندگان خوب رودآور قرار دهیم.

به گزارش خوبان؛  روزها یکی پس از یک دیگر می گذرد و این روزها کم کم بوی بهار و سال 97 به مشام می رسد و اما در این روزهای پایانی سال 96 بر آن شدیم تا رویدادهای مهم امسال در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشا را در گزارشی هرچند کوتاه در اختیار خوانندگان خوب رودآور قرار دهیم.

۵۹ پروژه طرح اشتغالزایی در روستای دهنه سر خمام افتتاح شد

ظهر امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روحانی رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس ۵۹ پروژه  طرح اشتغالزایی در روستای دهنه سر خمام افتتاح شد.

این طرح با استفاده از ۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به مرحله ی اجراء درآمده که توانسته برای ۱۸۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند

ساختمان دادگاه عمومی بخش خمام با حضور معاون اول قوه قضاییه افتتاح شد

دادگاه عمومی بخش خمام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا و مسئولین قضایی استان گیلان و مسئولین بخش خمام با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی در بخش خمام رشت به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان سه طبقه و با زیربنای ساختمانی دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و محوطه با متراژ یک هزار و ۷۴۰ مترمربعی به ترتیب در فروردین سال ۱۳۹۴ و آبان ۱۳۹۵ آغاز شده بود.

برای ساخت ساختمان دادگاه عمومی بخش خمام ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و برای ساخت محوطه آن دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

 

 

اهورا؛ کودک ۲٫۵ ساله رشتی قربانی تجاوز ناپدری!

در ۲۴ مهر خبر تکان دهنده ای رسانه ها را بهت زده کرد و همگان را به تعجب واداشت،  تجاوز جنسی وحشیانه ناپدری کودک ۲ ساله رشتی، مردم را بهت زده و خشمگین ساخت. این حادثه درحالی لو رفت که همسایه ها صدای فریاد و جیغ کودک معصوم را شنیده و به خانه کودک مراجعه کردند و حتی سعی کردند تا در خانه را باز کنند که موفق به این کار نشدند.

 

در ادامه همسایه ها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و پس از رسیدن پلیس Police و شکستن در با بدن خون آلود و عریان اهورای ۲ ساله که روی زمین افتاده و ناپدری شیطان Evil صفت که روی مبل نشسته بود مواجه شدند. مردم بلافاصله اهورا آزار دیده را به بیمارستان پورسینا رشت منتقل کردند.مردی که درخانه بوده ابتدا گفت که من پدر او هستم و اهورا در حمام افتاده است و من شوکه شده ام، اما این گفته ها توسط همسایه ها نزد پلیس تکذیب شد.

پزشکان بیمارستان پس از بررسی و معاینه کودک اعلام کردند که درصد هوشیاری اهورا به ۳ رسیده است و بعد از گذشت چند ساعت تلاش پزشکان سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده این کودک بی گناه جان سپرد.

رئیس کل دادگستری گیلان در خصوص آخرین جزییات این پرونده، گفت: رای پرونده قاتل اهورا در دیوان عالی کشور تائید شد.

 

از کتاب و وبسایت شهدای بخش خمام رونمایی شد

پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور عبدالله پاکاری مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ، علی وارسته معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت ، مسئولین و خانواده معظم شهدای بخش از کتاب ۱۷۲ شهید بخش خمام تحت عنوان «سیمای خوبان» و همچنین وبسایت شهدای خمام رو نمایی شد.

«حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی» نویسنده سیمای خوبان است که از سال ۶۲ تهیه این کتاب را آغاز و بیش از ۱۳ سال به صورت جدی روی ان کارکرده است.

سارنگ حسن پور بعنوان بخشدار جدید خشکبیجار معرفی شد

مصطفی سالاری استاندار گیلان طی حکمی بخشدار خشکبیجار را معرفی کرد.

بر این اساس سارنگ حسن پور جایگزین رحیمعلی محمد نژاد در بخشداری خشکبیجار شد.

حسن پور پیش از این رئیس دفتر محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ‌و رئیس ستاد جوانان اصلاح طلب در استان گیلان در دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فعالیت می کرد.

گفتنی است؛ رحیمعلی محمد نژاد از تاریخ ۱۸  مرداد ۹۳ به عنوان بخشدار خشکبیجار مشغول به کار بود.

حکم شهردار جدید لشت نشا در انتظار امضای سه ماهه استاندار

محمد صادقی رییس شورای اسلامی شهر لشت نشاء در جمع خبرنگار با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر لشت نشاء در دوره پنجم به شور نشستند و سید حسن میرهاشمی جورشری را به عنوان شهردار انتخاب کردند،افزود: مدارک آقای سید حسن میرهاشمی جورشری برای استعلام و امضای حکم به استانداری گیلان  ارجاع و استعلام وی از مراجع مربوطه در زمان کوتاهی با جواب مثبت همراه شد اما علیرغم گذشت حدود ۳ ماه از انتخاب اش، حکم وی همچنان در انتظار و گیر و دار امضای استاندار گیلان  است.

 

خبر خوش نماینده مردم رشت برای مردم لشت نشاء و سایر شهرها

با مصوبه امروز روند توسعه آن دسته از روستاها و شهرهایی که دارای املاک وقفی هستند افزایش می باید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به وقفی بودن زمینها در روستاها و برخی شهرهای گیلان و کشور به مصوبه امروز نمایندگان اشاره کرد و گفت: طبق تبصره امروز اسناد رسمی منازل مسکونی و املاک اداری و تجاری در شهرها و روستاهایی که وقف می باشند و زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هستند همانند سندهای معمولی مورد پذیرش بانکها و موسسات و شرکتها جهت اعطای تسهیلات و به عنوان ضمانت بانکی و ضمانت محاکم دادگستری مورد قبول واقع می‌شوند.

نصب بنرهای تبریک به شهردار جدید معضل جدید شهروندان خمامی

بیش از یک هفته از معارفه شهردار خمام می‌گذرد موسی فکور که اصالتا لاهیجانی است همینک بر کرسی شهرداری خمام‌تکیه زده و به طور رسمی کار خود را آغاز نمود.

اما این روز ها چیزی که چشم شهروندان خمامی را آزار میدهد نصب بی رو یه بنرهای تبریک در سطح شهر است به گونه ای که تقریباً میتوان گفت کمتر نقطه‌ای از شهر خمام از این بنرها در امان است.
بنرهایی با موضوعاتی تکراری و مشابه که تقریبا با فاصله زمانی چند روزه آپدیت می شوند.

جناب آقای فلانی، انتصاب بجا و شایسته شما را تبریک می گوییم.از طرف جمعی از دوستان و …..

این در حالی است که شهر ۲۰۸۹۷ نفری خمام با مشکلات عدیده ای از قبیل آسفالت نامناسب ، وضعیت نابسامان زباله های شهری ، کمبود یا بهتر بگوییم نبود برنامه های مدون و مشخص فرهنگی هنری ، فقدان بهداشت محیط ، نابسامانی بافت شهری یا ساخت و سازهای مدیریت نشده و ضعف خدمات شهری از جمله سرویس های بهداشتی رنج می برد.

در کنار همه این مشکلات این روزها آلودگی بصری ناشی از تبلیغات و بهتر بگوییم تبریک های بنری روح و روان شهروندان خمامی را آزار داده و موجب دل زدگی آنان از محیط زندگی شان شده است.

در پایان می توان گفت انتصابات در هر زمان و مکانی و در هر شهر و دیاری رخ می دهد و اجتناب ناپذیر است اما آیا بهتر نیست با حذف هزینه های این چنینی روش های کم هزینه تری را برای تبریک انتخاب کنیم؟؟؟

قضاوت با شما …

نصب بنرهای تبریک علاوه بر از بین بردن زیبایی سیمای شهر ممکن است سبب ایجاد مزاحمت برای اصناف و همشهریان شود پس بهتر است مسئولین با فرهنگ سازی در این راستا مشکلات ناشی از این عمل را به همگان گوشزد کنند تا دیگر شاهد قد علم کردن بنرهای تبریک در سطح شهر نباشیم.

به گزارش خوبان؛ تصاویر زیر گوشی ای از بنر ها نصب شده در سطح شهر می باشد.

  

آموزش طرح تفکیک پسماند از مبدا در مدارس شهر خشکبیجار

در راستای طرح تفکیک زباله از مبدا در مدارس بخش خشکبیجار ، کلاس آموزشی  در دبستان دخترانه نرجس دوره دوم این بخش  برگزارشد.

شهرداری خشکبیجار به منظور فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا اقدام به آموزش این کار در سطح مدارس ابتدایی شهر نموده است.

در این برنامه مقررشد از طرف شهرداری چندسطل زباله جهت جداسازی زباله ها در دبستان مربوطه قرار گیرئد تا دانش آموزان عملا در جریان با تفکیک زباله قرار گیرند.

 

 

 

 

 

 

جشن بزرگ خیریه چرخه مهربانی در خشکبیجار

شب گذشته جشن بزرگ خیریه چرخه مهربانی به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به همت موسسه فرهنگی هنری خاطره سرای نشاط و کارگروه فرهنگی هنری شهر ساحلی خشکبیجار برگزار شد.

این برنامه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و با حضور شخصیت های مطرحی استان و کشور ناصر مسعودی، فرامرز دعایی، بازیگران سریال جایزه و ملاحت، مجریان شبکه باران  نیز در این جشن خیره حضور داشتند.

 

 

   

 

متهمین درگیری و زورگیری در خمام تحت تعقیب پلیس

 عصر امروز یک منبع آگاه محلی درگفتگو اختصاصی خوبان خبر در خصوص فیلمی یکی از سوپرمارکت‌ها تحت عنوان زورگیری و درگیری خونین در خمام در محیط مجازی انشار یافته بود گفت: این تصاویر متعلق به یک سوپر مارکت در روستای چاپارخانه می‌باشد،که در روز چهارشنبه اتفاق افتاد ۲ نفر از اراذل و اوباش به  مالک فروشگاه به علتی که توسط فرد شاکی اختلافات قبلی نیز داشت اقدام به زورگیری کرده است.

وی ادامه داد:درگیری در روز اول توسط داس که با حضور عوامل نظامی و انتظامی متواری شده‌اند، اما روز بعد مجددا به صورت مسلحانه و با استفاده از اسلحه شکاری تکرار کردند، که در نهایت با حضور عوامل انتظامی به تیراندازی ختم گردیده است.

به گفته وی متهمین دو برادر می باشند این افراد در حال حاضر متواری هستند و این موضوع در رصد اطلاعاتی اقدامات لازم برای دستگیری متهمین در دست انجام می باشد.

تساوی شهر ساحلی پیشکسوتان خشکبیجار مقابل پیشکسوتان پرسپولیس

تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس امروز در خشکبیجار به مصاف تیم شهر ساحلی رفت که در پایان این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید.

در این دیدار برای تیم پرسپولیس محمد منصوری و یکی از بازیکنان حریف با گل به خودی گلزنی کردند و هر دو گل تیم شهر ساحلی خشکبیجار را میثم کوچک آقایی به ثمر رساند.

برای تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس بهروز سلطانی، مهدی فنونی زاده، ضیاء عربشاهی، عباس کارگر، رضا جباری، محمد برزگر، ابراهیم اسدی، محمد منصوری، احسان خرسندی، اردلان آشتیانی، ناصر ابراهیمی، منصور هاشمی، بهنام طاهر زاده و محمد رضا خانلری به میدان رفتند.

 

 

 

 

آتش سوزی گسترده فروشگاه هپی‌لند در خمام مهار شد / ۸ نفر مصدوم شدند

حادثه آتش سوزی در فروشگاه هپی لند در ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه امروز ۶ دی ۹۶ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

بابک رمضانی رییس سازمان آتش‌نشانی که در محل آتش سوزی حضور دارند از اعزام ۱۵ دستگاه خودروی اطفایی و نجات از رشت و خودروهای اطفاییه شهرهای انزلی و خمام و دودستگاه لودر از سازمان عمران و خودروی آبرسان بهمراه ۴۴ آتش نشان و ۱۲ افسر ارشد این سازمان و رییس سازمان عمران و ۴تن از کارکنان این سازمان به محل حادثه، خبر داد و گفت: به محض رسیدن به محل حادثه حجم زیادی از این مجموعه در تلی از آتش در حال سوختن بود که بواسطه گسترش آن آتش نشانان از ۴ طرف به کانون آتش هجوم بردند.

رمضانی تصریح کرد: اگر همگرایی و مشارکت دستگاه های همسو با این سازمان نبود اطفای این آتش سوزی بسیار مشکل بود.

وی ضمن خدا قوت به همه‌ی امدادگران در این آتش سوزی از همکاری اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و راهور، آتش نشانان شهرهای همجوار،حوزه خدمات شهری شهرداری رشت، سازمان عمران و ادارات برق و گاز به واسطه حضور و فعالیت مستمر تا پایان این آتش سوزی قدر دانی کرد.

رییس سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه فروشگاهی مملو از البسه طعمه آتش شد، افزود: عملیاتی سخت و نفس گیر طی شد که هم اکنون در حال اطفای کامل و لکه گیری محل حادثه هستیم.

وی با اشاره اینکه همه مصدومان در محل حادثه درمان شدند و فقط مردی ۵۷ ساله به علت شدن مصدومیت ناشی از استنشاق دود و بخارات ناشی از آتش سوزی به بیمارستان حشمت رشت انتقال یافت افزود: در این حادثه ۸ نفر مصدوم و یک آتش نشان نیز در آتش سوزی هپی لند دچار سوختگی شد.
گفتنی است: علت آتش سوزی د

 

  

از «جلد دوم کتاب سرگذشت لاله ها» با محوریت شهدای بخش خشکبیجار و حومه رونمایی شد+ تصاویر

سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان  روز گذشته میزبان مراسم رونمایی از ۴ عنوان کتاب مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با حضور مسولین استانی بود که به همت ستاد کنگره سرداران و هشت هزار شهید گیلان چاپ شد.

«سرگذشت لاله ها» زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات ۹۰ شهید از شهدای خشکبیجار و حومه  به نویسندگی بهروز همت «بیدارتر از آفتاب» برگرفته از زندگی نامه دو شهید مدافع حرم به نویسندگی رضا صالح فخاری، «تنها با خدا » برگ زرینی از زندگی نامه و خاطرات سردار شهید سیدمهدی نقیبی راد به کوشش محمد حسین پور و علیرضا شعبانی نژاد، «مدافعان حرم » به نویسندگی علی سمیعی و  چهار عنوان کتاب رونمایی بود که رونمایی شد.

 

کسب لوح تقدیر و تندیس کتابخانه عمومی امام علی(ع) خشکبیجار بعنوان کتابخانه شایسته تقدیر در کشور

همزمان با برگزاری آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار  باحضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمع کثیری از مدیران و مسئولان فرهنگی، کتابداران و سایر فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
در این مراسم ویژه که به منظور تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برپاشده بود . در حوزه کتابخانه های عمومی ،  کتابخانه عمومی امام علی(ع) خشکبیجار شهرستان رشت به مدیریت مریم مجد هادی نیز در این مراسم به عنوان کتابخانه برتر نهادی حائز تقدیر شناخته شد و از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور تجلیل شد.

تبلور همدلی و مشارکت مردم خمام برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه 

 شنبه هفته جاری شبیه شب های آرام پاییزی نبود، پر از التهاب بود و آبستن درد، دردی که بر سر مرزنشینان آوار شد و قلب ایران را سخت فشرد.

شروع این ماجرای غم انگیز از تکان های شدید منازل  بود و مردمی که سراسیمه از خانه هایی که آنرا مامن خود می دانستند پا به فرار می گذاشتند تا اینکه خشم زمین آرام گرفت و همه به دنبال راهی برای اطلاع از این اتفاق بودند که حس ناخوشایندی به آن داشتند.

مردم خمام که متاثر از این حادثه دردناک هستند با احساس تعهدی مثال زدنی تمام تلاش خود را جهت ارسال کمک های مورد نیاز زلزله زدگان به کار بسته اند.

کمک های مردم خمام شامل پتو، نان، مواد غذایی، لباس های گرم، آب معدنی و… در قالب ۱۳ نیسان عصر امروز به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

اختتامیه پنجمین دوره مسابقه عکاسی روایت محرم در خمام برگزار شد+ تصاویر

 مراسم اختتامیه‌ پنجمین دوره مسابقه‌ عکاسی روایت محرم شامگاه پنجشنبه با معرفی نفرات برتر در این بخش برگزار شد.

در این مراسم که در کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، آرمین محمدی،جواد منادی و  زینب انصاری به ترتیب مقام‌ های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

اولین مجمع شاعرانه «مسیر خوبان» در خمام برگزار شد

 اولین مجمع شاعرانه «مسیر خوبان» شامگاه سه شنبه ۱۰ بهمن ماه در محل کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

این مجمع با حضور جمعی از شاعران،هنرمندان و علاقمندان این حوزه با شعر خوانی ، مسعود ایمانی، فهمیه ایمانی ، نجمه پور ملکی ، حسین صبح خیز و مجتبی حاذق برپا شد.

اولین مجمع شاعرانه «مسیر خوبان» به همت پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر برگزار می شود.

 

     

معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان از مرکز اکوتوریستی روستای جیرسر باقرخاله چوکام بازدید کرد

 صبح امروز علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگى،گردشگرى کشور به همراه مصطفی سالاری استاندار گیلان از مرکز اکوتوریستی روستای جیرسر باقرخاله چوکام بازدید کرد .

 

 

 

انتهای پیام/541


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads