کد خبر: 163793 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 مارس 2018 - 09:45

جذب 83 درصد تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت گفت:طی 3 ماه گذشته 18 جلسه کار گروه اشتغالزایی در شهرستان برگزار شده که تاکنون 83 درصد جذب تسهیلات داشتیم.

به گزارش خوبان، سیدمحمد احمدی، روز گذشته در آخرین جلسه شورای اداری سال 96 با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی از آمادگی شهرستان رشت برای استقبال از مسافران و گردشگران خبر داد و اظهار کرد:251 واحد گردشگری با ظرفیت 852 اتاق و 2264 تخت برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه برای ما رسالتی بالاتر از خدمت به مردم نیست،افزود:در خدمت به مردم بحث یک دستگاه یا نهاد خاص مطرح نیست بلکه همه باید با تعامل و همکاری در راستای خدمت به مردم بکوشیم.

وی گفت:در سه ماهی که در شهرستان رشت مشغول به خدمت هستم،همه تلاش ها و کوشش ها بر این مبنا بوده که موضوعات را حرفه ای ببینیم،بسیاری از امتیازات و شاخص های شهرستان در زمره شهرستان های توسعه نیافته است،در حالیکه شهرستان رشت علاوه بر جمعیتی که دارد در ایام تعطیلات پذیرای بیش از 7 میلیون گردشگر است؛باید مطالبات مردم را محقق نماییم و از هرگونه حاشیه پرهیز کنیم.

احمدی با بیان اینکه برخی از موضوعات را در شهرستان احیا کردیم،تصریح کرد:کارگروه اشتغال،افتخاری برای شهرستان است و طی 3 ماه گذشته 18 جلسه این کار گروه برگزار شده که می تواند در مقابل مطالبات مردم پاسخگو باشد و در این راستا تاکنون 83 درصد جذب تسهیلات در حوزه اشتغالزایی داشتیم این امر با تلاش بانک ها و همکاری مدیران اجرایی محقق شده است.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد:باید از منابع ملی برای توسعه شهرستان بهره مند شویم و در این راستا از ظرفیت نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی هم برخوردار می شویم.

وی اضافه کرد:در آب روستایی 286 کیلومتر خط انتقال و 2744 کیلومتر شبکه توزیع داریم که 30 درصد خطوط فوق معیوب هستند که برای ترمیم این خطوط باید به سراغ منابع دیگر برویم.

احمدی بیان کرد:در برق هم 8200 کیلومتر خطوط فشار قوی و ضعیف داریم، از طرفی هم 40 درصد پیک مصرف برق استان متعلق به شهرستان رشت است که 45 درصد خطوط ما معیوب هستند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به آغاز فصل زراعی و کمبود منابع آبی، گفت:امسال قدری از منابع آبی کم شده که باید به جای نگرانی با هوشیاری منابع موجود را مدیریت کنیم، مردم وقتی ببینند که مدیران در کنار هم هستند احساس امنیت و شادی می کنند.

احمدی با اشاره به ظرفیت گردشگری در شهرستان رشت،ادامه داد:بنابر تاکیدات استاندار محترم اشتغالزایی در حوزه گردشگری به جدیت دنبال خواهد شد، طرح «شهر شب» که در پیاده راه شهرداری رشت افتتاح شده یکی از همین موارد است که محلی برای عرضه محصولات صنایع دستی استان و نمایش های آیینی و بومی می باشد.

وی با اشاره به فضاسازی مناسب برای استقبال مسافران نوروزی،بیان کرد:بخشداران با همکاری دهیاران ساماندهی سرویس های بهداشتی،نظافت و پاکسازی معابر را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار رشت با انتقاد از عدم حضور شهردار رشت در جلسه شورای اداری شهرستان،تاکید کرد:از امروز نباید هیچگونه کنده کاری در سطح شهرستان صورت گیرد و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات برخورد می شود.

گفتنی است؛در پایان این جلسه «محمدعلی ویشگاهی» که پیش از این بخشدار مرکزی شهرستان رشت بود به عنوان معاون امور برنامه ریزی و عمرانی شهرستان منصوب شد و از زحمات منا ابروفراخ معاون عمرانی سابق فرمانداری رشت تجلیل و قدردانی شد. همچنین «فریبرز سعیدی کیا» هم به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان رشت معارفه شد.

 

انتهای پیام/5445


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads