کد خبر: 163739 - تاریخ: دوشنبه، 19 مارس 2018 - 09:13

نمایشگاه بهاره رشت؛ روایتی از قدرت خرید پایین مردم تا گلایه‌های غرفه‌داران

نمایشگاه بهاره رشت از کسادی بازار شب عید و قدرت پایین خرید مردم رشت حکایت دارد و مشکلات غرفه‌داران و اعتراض آنها به نحوه مدیریت نمایشگاه بر این مشکلات افزوده است.

به گزارش خوبان،  در آستانه فرا رسیدن سال نو نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا با بیش 300 غرفه از موادغذایی، آجیل، کیف و کفش، صنایع دستی و گل و گیاه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان در رشت برپا شد.

بازاریان و کسبه که در استان گیلان سال اقتصادی سختی را پشت سر گذاشته اند منتظر بازار شب عید و آخر سال هستند تا شاید مشکلات رکود امسال را جبران کند اما باز هم با کم رونقی بازار مواجه شدند که از قدرت پایین خرید مردم حکایت دارد.

بیشتر کسبه معتقدند ورود بی‌رویه اجناس چینی ضربه سختی را به بازار ایران وارد می‌کند و سیاست‌های اقتصادی دولت تاکنون در کنترل این امر ناکارآمد بوده است.

در جنب و جوش آخرین روزهای سال 96 گیلانی‌ها برای تامین نیازهای خانواده، با دوربین خبرگزاری تسنیم به میان مردم و غرفه‌داران این نمایشگاه رفتیم و از اوضاع بازار این روزها پرسیدیم.

دخل‌های خالی غرفه‌داران حکایت از توان کم مردم در تهیه مایحتاج شان دارد؛ گویی اغلب مردم به تماشا آمده‌اند نه خرید اجناس.

یکی از بازدیدکنندگان به دوربین تسنیم گفت: سال گذشته شلوغی بیشتری را در نمایشگاه بهاره شاهد بودیم به‌طوری که به‌سختی در نمایشگاه راه می‌رفتیم ولی امسال اینگونه نبود و قدرت خرید مردم به‌شدت کاسته شده است.

یکی دیگر از بازدیدکنندگاناظهار داشت: اوضاع نشان می‌دهد بازدیدکنندگان کاهش یافته‌اند و با وجود هزینه زیادی که غرفه داران متقبل شده‌اند بازار رونقی ندارد.

یکی از غرفه داران در این زمینه گفت: تبلیغات کمرنگ است و نمایشگاه هر سال ضعیف‌تر می‌شود و با اینکه هزینه زیادی کردیم حتی پول کارگر و غرفه را به‌دست نیاوردیم.

یکی از فروشندگان با اشاره به اینکه اوضاع مالی مردم خوب نیست خاطرنشان کرد: قدرت پایین خرید مردم سبب شده تا نمایشگاه راکدی را شاهد باشیم.

در میان غرفه‌ها قدم می‌زنیم و با کسبه صحبت می‌کنیم و صحبت مشترک همه آنها کاهش قدرت خرید مردم و کسادی بازار است و البته نقش تبلیغات کم نمایشگاه را در این امر دخیل می‌دانند.

یکی دیگر از غرفه‌داران از حاشیه‌های نمایشگاه گله‌مند است و می‌گوید: ما بیش از 100 نفر هستیم که داخل چادر غرفه گرفتیم اما با اینکه روزهای آخر است حتی هزینه کرایه غرفه هم به‌دست نیاورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که اجناس فاسدشدنی عرضه می‌کنند خیلی متضرر شدند افزود: با اینکه اتاق اصناف از تجربه اوضاع فروش سال قبل و نارضایتی غرفه‌داران داخل چادرهای جنبی نمایشگاه باخبر بوده باز هم چادرها را با قیمت بالا به کسبه اجاره داده که این امر نارضایتی گسترده‌ای را سبب شده است.

فروشنده دیگری با عصبانیت فریاد می‌زند: چرا هیچکس به مشکلات ما رسیدگی نمی‌کند، ما حتی پول اجاره غرفه را هم نتوانستیم کسب کنیم.

وی می‌افزاید: اینجا اوضاع برای نمایشگاه اصلاً مناسب نیست؛ هنگام بارش باران تمام اجناس ما به زیر آب می‌رود و گرمایش مناسب نیست؛ زباله ها کف نمایشگاه ریخته و سرویس بهداشتی کم بوده و اصلاً تمیز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما غرفه‌داران نامه‌ایبرای رسیدگی اوضاع نابه سامان نمایشگاه بهاره رشت تهیه و تنظیم کردیم  گفت: هنگام جمع آوری امضا از سوی مسئولان نمایشگاه با نویسنده نامه برخورد فیزیکی شد.

به گزارش تسنیم، غرفه‌داران در متن نامه خود خواستار رسیدگی به اوضاع نامطلوب نمایشگاه بهاره رشت شده‌اند اما هنوز پاسخی از سوی مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه به آنها داده نشده است.

اجاره بهای اخذ شده در این نمایشگاه متناسب با خدمات ارائه شده نیست و مردم با محیطی پر از زباله و شلوغی و کمبود سرویس بهداشتی مواجه هستند.

مسئولان برگزاری نمایشگاه بهاره حداقل با برخورد مناسب خود می‌توانستند این میزان فشاری که کسبه مستقر در نمایشگاه متحمل شده‌اند را تقلیل دهند اما به‌جای گوش دادن به صدای مردم در مسیر بی‌اعتنایی قدم برمی‌دارند.

گرچه گرانی و قدرت پایین خرید مردم حرف تازه‌ای نیست اما با مدیریت صحیح و بازنگری و ارزیابی تجربه نمایشگاه‌های گذشته می‌شد از ضرر بیش از پیش غرفه‌داران پیشگیری کرد.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads