کد خبر: 163720 - تاریخ: دوشنبه، 19 مارس 2018 - 08:40

نوروز امسال چه چیزی عیدی بدهیم؟

نووز که می‌رسد، همه به یاد عیدی دادن و عیدی گرفتن می‌افتند؛ حال بهتر است امسال چه چیزی به یکدیگر عیدی بدهیم؟

به گزارش خوبان، چند سالی است نزدیک عید یک خواسته مطرح می شود؛ برخی از شما می خواهند سالتان را با کتاب شروع کنید و کتاب به همدیگر عیدی بدهید.

کتاب با ارزش ترین هدیه ای است که می توانیم به عزیزانمان بدهیم. بیایید امسال را هم مانند سال های پیش با کتاب آغاز کنیم و به همدیگر کتاب عیدی بدهیم. با هدیه دادن کتاب می توان افرادی را به کتابخوانی تشویق کرد. این تشویق می تواند برای بزرگسالان و کودکان باشد. افراد در هر سنی که باشند، دوست دارند عادت های خوبشان تشویق شود یا آن ها را به یک عادت خوب تشویق کنند. چه بهتر این عادت خوب کتابخوانی باشد.

همه ما خوب می دانیم چرا باید کتاب خواند. همه ما از نیاز ذهنمان به دانستن آگاهیم. همه ما خوب می دانیم با خواندن رمان می توان به جای تک تک شخصیت های آن زیست. تجربه های زیادی اندوخت؛ بدون آنکه خودمان چیزی را تجربه کرده باشیم. همه ما خوب می دانیم با کتاب می توان روابط را با افراد دیگر بهتر کرد. همه ما خوب می دانیم راز موفقیت را باید در کتاب ها پیدا کرد. کتاب بهترین رفیقی است که هرکسی می تواند داشته باشد. بدون توقع می بخشد؛ به شما نور آگاهی می دهد و دیدی متفاوت با دیگران را به شما ارزانی می کند. همه ما این مطالب را می دانیم اما یادمان رفته است با آن مهربانتر باشیم.امروز بیش از هر زمان دیگری به کتاب نیاز داریم.امروز بیش از هر زمانی می توانیم گره مشکلاتمان را با کتاب باز کنیم.بیش از هر زمانی به آرامش نیاز داریم و این آرامش را مطالعه کتاب به ما می دهد.

حال که می دانیم کتاب می تواند تا چه اندازه در زندگی ما تاثیر بگذارد، بیاییم بهترین را به بهترین های زندگیمان تقدیم کنیم. امسال هم مانند سال های پیش به جای آنکه وجه نقد عیدی بدهیم، کتاب به عزیزانمان هدیه کنیم. اینگونه نشان می دهیم اندیشه او برایمان اهمیت دارد. مهم نیست چه نوع کتابی باشد.کتاب درباره موفقیت، روانشناسی، شعر، داستان کوتاه یا رمان. می توان با توجه به علایق فرد به او کتاب هدیه داد. فارغ از اینکه چه نوع کتابی می خواهیم عیدی بدهیم، باید بدانیم چطور کتاب بخریم. برای خرید کتاب هم باید به نکاتی توجه کرد؛

از جمله نکاتی که باید در خرید کتاب به آن توجه کرد، علاقه فرد است. فردی که می خواهیم برای او کتاب بخریم چه نوع کتابی می خواند. به کتاب های شعر،داستان یا رمان علاقه دارد یا به کتاب های تاریخی علاقه مند است. دوست دارد کتاب های فلسفی بخواند یا کتاب های اجتماعی، روانشناسی یا موضوعات دیگری که درباره آن کتاب نوشته شده است. هنگام خرید کتاب باید به سن فرد هم توجه داشت می خواهیم برای کودک و نوجوان کتاب بخریم یا فرد بزرگسال. کتاب های کودک و نوجوان با توجه به سنشان متفاوت است.

یکی از نکاتی که باید درباره خرید کتاب به آن توجه کنیم، نویسنده آن است. اینکه کتاب را چه کسی نوشته یا ترجمه کرده است اگر نمی دانیم نویسنده ای خوب است یا بد کتاب را باز کنیم و چند صفحه اول آن را بخوانیم.متوجه می شویم نگارش نویسنده را می پسندیم یا نه.اگر سبک نگارش نویسنده را دوست داشتیم و جملات آن برای ما روان و قابل درک بود، کتاب را خریداری کنیم. هیچگاه از روی جلد کتاب یا عنوان آن ،کتاب نخریم. امکان دارد پس از آنکه کتاب را خریدیم متوجه شویم، نگارش نویسنده اش را دوست نداریم یا جملات کتاب برایمان سنگین است. حتما کتاب را ورق بزنید و بخوانید. مخصوصا اگر نویسنده اش را نمی شناسید.

در بازار کتاب با کتاب هایی مواجه می شویم که ترجمه هستند. برای خرید این کتاب ها هم تنها به عنوان و جلد کتاب توجه نکنید. ابتدا نام نویسنده آن را ببینید. در ایران کتاب های نویسندگان بزرگ خارجی بیشتر ترجمه می شود. برای همین ببینید نویسنده کتاب چه کسی است؛ دوست دارید کتاب هایش را مطالعه کنید یا نه. در قدم بعدی حتماً کتاب را باز کنید و چند خطی از آن را بخوانید؛چون چندین ترجمه از یک رمان خارجی در بازار کتاب وجود دارد.کتاب را بخوانید تا متوجه شوید ترجمه روانی دارد یا نه.

کتاب های دینی را با توجه به نویسنده آن تهیه کنید؛ بدانید چه کسی کتاب را نوشته است. چون  سطح علمی کتاب  با توجه به نویسنده آن فرق می کند. مجموعه های شعر را به دو صورت می توان تهیه کرد؛ یکی آنکه با شاعر مجموعه شعر آشنا باشید و آثار او را دنبال کنید. در صورتی که شاعری را نمی شناسید، اثرش را بخوانید. در صورتی که شعرهایش را دوست داشتید مجموعه شعرش را تهیه کنید. هیچگاه هیچ کتابی را بدون آشنایی با مولف آن یا خواندن سطرهایی از آن تهیه نکنید. طرح جلد هر چقدر هم جذابیت داشته باشد، مساوی محتوا نیست. عنوان کتاب هر چقدر جذاب باشد، با محتوای آن برابری نمی کند. از روی ظاهر کتاب درباره محتوای آن قضاوت نکنید. با رعایت این نکات می توان راحت تر کتاب خرید و کتابی تهیه کرد که دوست داریم آن را بخوانیم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads